تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
7
داستان وعده های جذاب ؛

اندر حکایت کاشت نهال به ازای تولد هر نوزاد

  • کد خبر : 217222
  • 09 آبان 1402 - 9:55
اندر حکایت کاشت نهال به ازای تولد هر نوزاد
بعد از دادن وعده های جذاب و شیرین ، خودشان به بزرگی وعده ها واقف شده اند، و حال با ریز ریز کردن آن، می خواهند اجرایی شدن آن را به هر وسیله ای که شده توجیه کنند

جمهوریتناصر تبریزی – بنا بر مطلبی که اخیرا منتشر شد، ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منبع طبیعی و آبخیزداری ایلام اعلام کرده؛ برای ارتقا فرهنگ درختکاری می‌بایست به هر دلیل و مناسبت آئینی و ملی در کشور و استان درخت کاشته شود…..

البته تا اینجای صحبت های ایشان موجب دلگرمی بود، ولیکن زمانی که ایشان در رابطه با تفاهم نامه جدید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با اداره کل ثبت احوال، توضیحاتی دادند، اوضاع (به زعم اهالی رسانه) کمی عجیب به نظر آمد.

طبق اظهارات پیرزادیان، « برمبنای تفاهم نامه مشترک مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام و اداره کل ثبت احوال، اخذ شناسنامه هر نوزاد منوط به استعلام از اداره کل منابع طبیعی در خصوص کاشت نهال توسط خانواده فرد مذکور می‌باشد و چنانچه خانواده نسبت به کاشت نهال اقدام نکرده باشند نمی‌توانند شناسنامه نوزاد خود را دریافت کنند…»

راستش را بخواهید زمانی که خبر را می خواندم، ناخودآگاه به یاد وعده کاشت یک میلیارد درخت افتادم…..

هنوز ذهن خود را متمرکز خبر، نکرده بودم که در ادامه مطلب، متوجه شدم ، افکار من به بیراهه هم نرفته است!

در ادامه، مدیرکل منبع طبیعی و آبخیزداری ایلام،یادآوری فرموه اند: «…. در مورد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نیز صحبت شده و برای اخذ (یک) تفاهم نامه (دیگر)در خصوص اینکه هر ایلامی (موظف به کاشت) سه نهال،(شود) بحث و تبادل نظر شد…».

راستش را بخواهید این سخنان من را هم به شک انداخت، آخر در زمانی که وعده کاشت یک میلیارد درخت رسانه ای شد، من در مخالفت و عدم امکان تحقق چنین وعده ای قلم فرسایی ها کرده بودم، حال با این تفاهم نامه، متوجه شدم که شاید هم این وعده ها، شدنی باشد…

اگر کمی در برنامه های مدیر کل محترم آبخیرداری استان ایلام دقت کنیم، دستمان خواهد آمد….

بنا بر آمار اداره کل ثبت احوال  در نیمه نخست سال جاری«۳هزار و ۴۶۹ ولادت» در این استان ثبت شده است. یعنی برای کل سال اگر فرزند آوری به همین شیوه ادامه داشته باشد ، ما پایان سال ۷ هزار نهال خواهیم کاشت!

در شهریور ماه ۱۴۰۱ محمد تقوی مدیر کل وقت اداره کل ثبت احوال،  جمعیت این استان را بالای ۶۰۷ هزار نفر اعلام کرده است. با توجه به اینکه رشد جمعیت بنا بر اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در تاریخ خرداد ۱۴۰۲ (در استان ایلام) ۱/۴۵ درصد است. با کمی مسامحه، می توان بطور تقریب جمعیت حاضر استان ایلام را بالغ بر ۶۵۰ هزار نفر تخمین زد. از آنجا که قرار شده هر ایلامی ۳ نهال بکارد، لذا می توان حدس زد، در صورت قطعی شدن این توافق، تا پایان سال ۱۴۰۲ در ایلام، یک میلیون هشتصد هفتاد هزار نهال کاشته خواهد شد.

البته باید برای ۹۹۸ میلیون نهال باقی مانده نیز، از  سوی سایر استان ها برنامه ای طرحی و ارایه شود. (انشاالله)

بگذارید به یک بحث دیگر هم اشاره کنم!

فکر می کنم برخی  در جایگاه مدیریت کلان این مملکت ، بعد از دادن وعده های جذاب و شیرین ، خودشان به بزرگی وعده ها واقف شده اند، و حال با ریز ریز کردن آن، می خواهند اجرایی شدن آن را به هر وسیله ای که شده توجیه کنند….الله اعلم

بیشتر بخوانید :

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=217222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰