تاریخ : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 30 June , 2024
2
علی جعفری:

تیر خلاص به پایداری / جبهه پایداری را به بن بست معرفتی و شکست گفتمانی کشاندید

  • کد خبر : 230165
  • 07 اسفند 1402 - 12:07
تیر خلاص به پایداری / جبهه پایداری را به بن بست معرفتی و شکست گفتمانی کشاندید
پایداری یاد گرفته وقتی در قدرت نیست چگونه جریان انقلابی را تهییج کند و از آنها به عنوان اهرم فشار برای گرفتن سهمیه بیشتر استفاده کند و وقتی به هدفش رسید، چگونه رفتارهای قبلی خودش را توجیه نماید.

جمهوریت-علی جعفری فعال سیاسی اصولگرا نوشت:

برادران و خواهران جبهه پایداری

‏به عنوان کسی که در سال ۹۸ با رای بالا در لیست شانا قرار گرفت و درست زمانیکه خیلی‌ها به خاطر ماندن در لیست به شما پشت زدند، حاضر نشد از لیست شما اعلام‌ برائت کند و به همین دلیل کنار گذاشته شد، با شما سخن می‌گویم. ضمنا همه بزرگان و جوانان پایداری بنده را خوب می‌شناسند و صداقت و برادری من بر شما اثبات شده است.

‏گرچه تا به امروز یک ساعت هم عضو رسمی پایداری نبودم اما همیشه به خاطر عشق و علاقه‌ای که به علامه فقید داشته‌ام و قرابت گفتمانی و رفاقت مومنانه‌ای که با سرشناسان و جوانان پایداری داشتم خودم را از شما جدا نمی‌دانستم و امروز هم اگر بعد از گذشت ۴سال لب به سخن باز میکنم به خاطر این است که میبینم هر روز زاویه انحراف از اصول اولیه پایداری بیشتر و بیشتر می‌شود.

‏پایداری که از ابتدا به خاطر عمل به تکلیف در مقابله با فتنه و انحراف تشکیل شد و در ادامه به درستی در بزنگاه‌های مهم مثل انتخابات و برجام خط قرمزهای پررنگی را ترسیم کرد، امروز کارش به جایی رسیده که تمام گذشته خود را به خاطر گرفتن چند سهمیه از لیست آقای قالیباف زیر پا می‌گذارد و در ادبیات سیاسی در ردیف تشکلهای قدرت طلب و سهم‌خواه قرار می‌گیرد.

‏پایداری در انتخاباتهای گذشته به خاطر پررنگ تر شدن وجهه عمل گرایی بر تکلیف گرایی، هر روز بیشتر از قبل به خاطر ماندن در صحنه قدرت از مبانی خود فاصله گرفته تا جایی که دیگر چیزی از آن اهداف اولیه باقی نگذاشته است.

‏پایداری یاد گرفته وقتی در قدرت نیست چگونه جریان انقلابی را تهییج کند و از آنها به عنوان اهرم فشار برای گرفتن سهمیه بیشتر استفاده کند و وقتی به هدفش رسید، چگونه رفتارهای قبلی خودش را توجیه نماید. نمونه‌اش تناقضات رفتاری و عملی در انتخابات ۹۸ که بنده بی واسطه شاهد آن بودم.

‏برادر خضریان عزیز یادتان می‌آید در انتخابات ۹۸ علی‌رغم اینکه جنابعالی و آقای ایزدخواه هم در رای گیری شانا حضور داشتید و رای نیاوردید با بنده تماس گرفتید که شانا را رها کن و بیا با هم باختن بهتر از با قالیباف بردن است؟ اما به یکباره وقتی وحدت شد گفتید بر ما تکلیف کردند که وحدت کنیم و چاره‌ای جز این نداشتیم.

‏اما گذشت زمان مشخص کرد درست زمانی که با رفقا تماس می‌گرفتید که با قالیباف بودن در یک لیست ننگ است و دوستان جوانتر را ترغیب می‌کردید علیه شورای ائتلاف توییت بزنند، بزرگترها در حال رایزنی و مذاکره برای گرفتن سهمیه بیشتر بودند.

‏آقای آقاتهرانی بزرگوار خاطرتان هست قبل از بسته شدن لیست وحدت گفتید آقای حداد و قالیباف گفته‌اند جعفری و خضریان خط قرمز هستند و ما هم توانگر و عمویی را خط قرمز وحدت اعلام کردیم؟ اما حتی زمانی که برای دلجویی تماس گرفتید پاسخ ندادید چرا در نهایت توانگر و عمویی و خضریان هر سه در لیست قرار گرفتند!

‏گرچه بنده بعدا با واسطه از آقای حداد و قالیباف سوال کردم و این مطلب را تکذیب کردند، اما به روی شما هم نیاوردم. ولی باز هم این گذشت زمان بود که مشخص کرد پایداری آنجا که منفعت ایجاب کند ابایی از خلاف واقع گویی، سیاسی کاری و حتی عقب نشینی از مواضعش ندارد.

‏آقای محصولی

یادتان هست دوستان پایداری وحید یامین پور را به خاطر چراغ سبز نشان دادن به قالیباف تا مرز تکفیر پیش بردند؟ پس چه شد که هر دوره به قالیباف نزدیکتر شدید؟ این تناقضات را چگونه هضم کنیم؟

‏برادران و خواهران پایداری

شاید شما برای اینکه پایداری را از خطر شکست انتخاباتی نجات دهید و به زعم خود آن را حفظ کنید، دست به اینگونه اعوجاجات سیاسی و تناقضات رفتاری می‌زنید و یا برای پیروزی در انتخابات است که به ریسمان آقای قالیباف چنگ زده اید، اما در واقع پایداری را به بن بست معرفتی و شکست گفتمانی کشاندید و در این انتخابات نیز تیر خلاص آن را شلیک کردید. امیدوارم بتوانید در محضر امام و شهدا هم رفتارهایتان را توجیه کنید.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=230165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰