تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
4

موضع جامعه روحانیت درباره انتخابات مجلس

  • کد خبر : 219096
  • 21 آبان 1402 - 10:22
موضع جامعه روحانیت درباره انتخابات مجلس
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر به مردم می‌گوییم با صندوق‌های رای قهر نکنید باید توضیح دهیم تنها راه‌ فائق آمدن بر مشکلات، حضور و مشارکت است نه کنار کشیدن یا رها کردن امور.

جمهوریت – حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در گردهمایی اعضای شوراهای مرکزی احزاب عضو جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با اشاره به تداوم حملات صهیونیست‌ها به غزه، گفت: تمام این جنایت‌ها به نام بشر مدرن، به نام بشر مدافع حقوق بشر و به نام بشر مدافع حقوق زن و کودک انجام می‌شود و در سایه‌ سکوت نهادهای حقوق بشری بین‌المللی استمرار می‌یابد. رژیمی که به هیچ اصل انسانی و حقوق بشری پایبندی ندارد و کودک‌کشی و بیمارکشی و بمباران بیمارستان و درمانگاه را عادی می‌داند.

وی ادامه داد: اگر برخی کشورهای اسلامی و عربی تنها جلوی همکاری‌ها و سکوت ننگ‌آور خود را بگیرند عملاً مانع استمرار جنایت بی‌سابقه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی خواهیم شد.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی همواره و با تمام وجود و در سخت‌ترین شرایط با تحمل هزینه‌های بسیار در کنار مظلومان و مستضعفان عالم بوده است و خواهد بود، گفت: اما آیا امکان‌پذیر است دولت‌ها و ملت‌های مسلمان سکوت پیشه و حتی انرژی و سوخت و کالاهای مصرفی رژیم تل‌آویو را تامین کنند و این انتظار فقط از ایران باشد که هزینه‌های مادی و معنوی و نظامی در قبال داعش، غزه، یمن و سوریه را متحمل شود؟

وی ادامه داد: ایمان داریم پیروزی غزه و آزادی قدس شریف محتوم و قطعی است. ما رسالت بزرگی در پیش داریم و به رسالت خود عمل خواهیم کرد. ملت ایران رسالت بزرگی در عرصه‌ داخلی و در عرصه‌های بین‌المللی بر عهده دارد و با وجود همه تحریم‌های فلج کننده و بیش از ۲ هزار مصوبه تحریمی علیه ایران در طول سال‌های پس از انقلاب، ملت ما پیروز و فائق بر همه مشکلات است و بر شرایط سخت مستولی شده‌ایم.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: رهبری تاکید کردند در عرصه بین‌المللی و داخلی خود را تقویت و اقتدار ملی ایجاد کنیم. این امر میسر نمی‌شود مگر با حفظ همبستگی ملی که آن هم در گرو ایجاد انسجام عمومی است و شرط منسجم شدن نیز مشارکت بالا در عرصه مهمی چون انتخابات است.

پورمحمدی با اشاره به رقابت احزاب و تشکل‌های سیاسی در آستانه انتخابات گفت: هر شعاری که می‌دهیم و هر برنامه و دیدگاهی که مطرح می‌کنیم باید برای اقناع مردم و جامعه پاسخ و توضیح منطقی و عقلانی داشته باشیم. اگر به مردم می‌گوییم با صندوق‌های رای قهر نکنید و از عرصه مشارکت کنار نکشید باید توضیح مناسب و تحلیل اقناع‌کننده داشته باشیم و بگوییم تنها راه‌حل فائق آمدن بر مشکلات، حضور و مشارکت است نه کنار کشیدن و رها کردن امور. این وظیفه احزاب و جریانات سیاسی دلسوز و و وفادار به ملت و کشور و امری در دسترس است.

وی ادامه داد: گاهی مطالبی مطرح می‌شود که شامل برخی تعابیر نامناسب، خلاف منطق، شرع و مبانی انقلاب است. به تعبیر امیرالمومنین به مالک مردم یا برادر دینی یا در انسانیت با یکدیگر برابر هستند، باید با آنان به انصاف و عدل برخورد کنیم. گاهی تصمیماتی گرفته می‌شود که اقناع‌کننده نیست؛ مثل برخی رد و تأییدها که فضای انتخاباتی را سرد و سردتر می‌کنند. از این مسائل باید پرهیز کرد.

پورمحمدی با بیان اینکه وقتی می‌گوییم مجلس قوی‌تر و کارآمدتر مقصود نفی تمامیت عملکرد نمایندگان مجلس فعلی نیست، تصریح کرد: با هر مجلسی که می‌آید و می‌رود انتظار داریم یک مجلس تخصصی‌تر و کارآمدتر شکل بگیرد. زیرا مطالبات یک نسل با نسل دهه قبل تفاوت‌های زیادی پیدا کرده پس طبیعی است که دنبال مجلسی قوی‌تر و کارآمدتر باشیم و این یک رویکرد عقلانی و راهبردی است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=219096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰