تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

ایرج! چطور به تو گیر ندادن؟

  • کد خبر : 229983
  • 04 اسفند 1402 - 14:22
ایرج! چطور به تو گیر ندادن؟
ایرج ملکی مشهور به عنوان نامزد انتخاباتی ثبت نام کرده است تا نماینده مجلس کرمانشاه شود.

جمهوریت –خبری که در این چند روز مانده به انتخابات مجلس بسیار پربازدید شده و در شبکه‌های اجتماعی هم بازتاب فراوانی داشته است نامزدی ایرج ملکی برای نمایندگی مجلس و تایید صلاحیت اوست.

آنگونه که عصرایران روایت کرده، ایرج ملکی شهرت دارد اما جنس شهرتش کمی متفاوت است، او در کرمانشاه سال‌ها قبل چند فیلم کوتاه هشدار دهنده درباره آسیب‌های اجتماعی با موضوعات مختلف ساخته بود. بعد از گسترش پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی این فیلم‌ها در میان کاربران کشف شد و اصطلاحا سوژه خنده فضای مجازی شد.

البته قابل ذکر است که ایرج ملکی بسیار با اعتقاد و با نیت همان پیام‌های هشدار دهنده این فیلم‌ها را ساخته بود اما نوع نگاه و پرداخت او به این موضوعات باعث بوجود آمدن شرایط «کمدی ناخواسته» بود. کمدی ناخواسته به فیلم‌های گفته می‌شود که بسیار جدی ساخته شده‌اند و اصلا در ژانر کمدی نیستند اما بر خلاف قصد سازندگان مخاطب را به خنده وامی‌دارد.

یک دیالوگ بازیگر یکی از فیلم‌های ایرج ملکی بود که می‌گفت: «چطور به تو گیر ندادن؟» که آنهم بسیار معروف شد.

بعد از این اتفاق ایرج ملکی به جای اینکه ناراحت شود و یا انزوا و گوشه گیری پیشه کند از این موقعیت یک فرصت ساخت و با اتکا بر شناخته شدنش در شبکه‌های اجتماعی شروع کرد به فعالیت بیشتر در زمینه طنز.

لایوهای (برنامه زنده) اینستاگرام می‌گذاشت و در آن برای مخاطبانش جوک تعریف می‌کرد که اتفاقا بسیاری از آنها هم در دسته بندی جوک‌های بیمزه قرار می‌گرفتند ولی شکل تعریف کردن و حالت ایرج ملکی باز باعث می‌شد مخاطب بخندند.

اصطلاحی وجود دارد که می‌گویند مثلا اون اتفاق از بس که بیمزه است بامزه شده.

اتفاقا این اقدام ایرج ملکی یعنی به استقبال آن چیزی رفتن که مردم برایشان جالب بود او را معروفتر کرد و ویدئوهای مختلفی از او و جوک گفتن‌هایش پربازدید شد که واقعا هیچ مبنای منطقی نداشت.

شهرت بیشتر تا به آن حد زیاد شد که در برنامه‌های مختلف تلویزیونی از او دعوت شد، حتی ویژه برنامه سال تحویل عید و … نکته جالب دیگر این است برای برنامه جوکر شبکه نمایش خانگی هم دعوت شد و یکی از مهمانانی بود که قابلیت خنداندن شرکت‌کننده‌ها را داشت و قرار بود آنها نخندند.

به هرحال ایرج ملکی یک برند شخصی برای خودش ساخت و مهمتر از همه این است که خود او می‌داند دارد چه کاری انجام می‌دهد و چه راهی را انتخاب کرده است. حال پرسش این است که آیا او نباید برای نمایندگی مجلس خود را نامزد می‌کرد؟

بر چه اساسی این نامزد شدن ایرج ملکی تا این حد بازتاب پیدا کرده و برای برخی تا این حد خنده دار یا نازل است؟ مگر نامزدهای دیگر را می‌شناسید؟ کدام یک از آنها در برند سازی شخصی به اندازه ایرج ملکی موفق بوده است؟

بر اساس قوانین تمام شرایط لازم مانند تحصیلات و … را داشته است برای همین تایید شده است، پس بهتر است که به این انتخاب او مانند انتخاب‌های همه افراد دیگر احترام بگذاریم.

حال این که او می‌تواند رای بیاورد با خیر را قطعا باید به صندوق رای گذاشت و ببینیم مردم کرمانشاه چه انتخابی خواهند داشت.

البته مردم کرمانشاه قبل تر نشان داده‌اند که انتخاب‌های خاص در سابقه آنها وجود دارد مانند انتخاب اسماعیل ططری برای نمایندگی دوره چهارم و ششم مجلس که وعده داده بود: «نام شهر کرمانشاه را از باختران دوباره به همان کرمانشاه برمی‌گردانم» و برگرداند.

اتفاقا شاید معروفترین نماینده مجلس کرمانشاه هم اسماعیل ططری است برای روش‌های متفاوتی که در مجلس از خود نشان داد.

ایرج ملکی یا همان گونه که در دنیای مجازی او را به استاد ایرج ملکی صدا می‌کنند شاید نماینده شگفتی آفرین کرمانشاه باشد، دنیا را چه دیدید! باید منتظر ماند و دید.

ایرج ملکی هم مانند هر شخص دیگری که واجد شرایط باشد حق دارد از این فرصت استفاده کند. فقط اگر رای نیاورد و انتخاب نشد باید پرسید: ایرج چطور به تو رای ندادن؟

پی نوشت: این نوشتار به هیچ عنوان برای تبلیغ یا ضد تبلیغ ایرج ملکی یا هیچ شخصی نیست بیشتر یک شرح ماجراست و نگاه کردن به زوایای دیگری از اتفاقات.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=229983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰