تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

اصولگرایان استارت رسمی انتخابات مجلس را زدند

  • کد خبر : 221675
  • 14 آذر 1402 - 19:21
اصولگرایان استارت رسمی انتخابات مجلس را زدند
هفتمین جلسه تصمیم‌گیری برای تعیین مدل انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس برگزار شد.

جمهوریت-هفتمین جلسه تصمیم‌گیری برای تعیین مدل انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس برگزار شد.

در ابتدای این نشست گزارشی از تحولات سیاسی کشور ارائه و درباره مهمترین مسائل مرتبط با انتخابات بحث و گفت‌وگو انجام شد.

غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در این نشست با اشاره به اقدامات و برنامه‌های انجام گرفته شورای ائتلاف در هفته‌های اخیر و سازماندهی تشکیلاتی نیروها در تهران و استان‌ها برای اجرای ماموریت‌های انتخاباتی، بر لزوم برنامه‌ریزی برای شناسایی، فعال‌سازی و سازماندهی همه افراد و گروه‌هایی که قصد همکاری با شورای ائتلاف دارند، به‌ویژه جوانان و بانوان تاکید کرد.

در این نشست همچنین گزارش‌های دریافتی از دفترهای استانی درباره وضعیت انتخابات و کاندیداهای مطرح هر حوزه بررسی شد.

باتوجه به لزوم بررسی سوابق کاندیداهایی که خواهان حمایت شورای ائتلاف هستند، آخرین مهلت ثبت اطلاعات در سایت شورای ائتلاف هم تا روز دوشنبه ۲۰ آذر تعیین شد.

سازوکار انتخاباتی شورای وحدت در تهران و استان‌ها

 

لاله افتخاری، با اشاره به اقدامات شورای وحدت اصولگرایان برای انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: شورای وحدت در پی ایجاد همگرایی، هم‌افزایی و هماهنگی میان نیروهای انقلاب برای تحقق بیانات رهبری درباره افزایش مشارکت و توجه به شایسته‌سالاری و دیگر توصیه‌های انتخاباتی ایشان است.

وی افزود: از این جهت شورای وحدت تلاش می‌کند به سهم خود در راستای تحقق به آن بخش از اصول چهارگانه رهبری انقلاب برای انتخابات یعنی «مشارکت» و «رقابت» که امکان فعالیت دارد نقش‌آفرینی کند. همچنان که تحقق دو اصل دیگر یعنی «امنیت» و «سلامت» نیز بر عهده وزارت کشور، شورای نگهبان و دیگر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.

افتخاری با اشاره به تازه‌ترین اقدامات شورای وحدت برای انتخابات مجلس، گفت: ساختارهای استانی شورای وحدت مشخص و شاخص‌هایی که به معرفی افراد اصلح و شایسته حضور در مجلس کمک می‌کند هم تعیین و برای تهران هم سازوکارهایی پیش‌بینی و معین شده است.

عضو شورای وحدت اصولگرایان با تاکید بر اینکه ما اقدامات لازم برای حضور در انتخابات را از مدت‌ها قبل شروع کرده‌ایم، اظهار کرد: اگر دیگر گروه‌های همسو و دلسوز هم واقعاً در جهت همگرایی و هم‌افزایی قدم بردارند شورای وحدت حاضر است که با این گروه‌ها برای رسیدن به یک هماهنگی و تعامل مطلوب، گفت‌وگو و رایزنی داشته باشد.

وی همچنین یادآور شد: برای انتخابات مجلس خبرگان نیز رایزنی‌ها و اقداماتی برای وفاق و همگرایی بین نیروهای انقلاب انجام داده‌ایم و فعالیت‌ها در این زمینه برای رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=221675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰