تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
5
فرماندار شیراز:

هیچکس مانع رای دادن هیچ شهروند ایرانی با هر نوع حجابی نخواهد شد

  • کد خبر : 229036
  • 24 بهمن 1402 - 21:13
هیچکس مانع رای دادن هیچ شهروند ایرانی با هر نوع حجابی نخواهد شد
فرماندار شهرستان شیراز تاکید کرد: هیچکس مانع رای دادن هیچ شهروند ایرانی با هر نوع حجاب نخواهد شد و عوامل اجرایی، امنیتی و سایر عوامل فقط اختیار دارند به بانوان بدحجاب تذکر لسانی بدهند اما مانعی برای رای دادن آنان نیست.
جمهوریت– فرماندار شهرستان شیراز تاکید کرد: هیچکس مانع رای دادن هیچ شهروند ایرانی با هر نوع حجاب  نخواهد شد و عوامل اجرایی، امنیتی و سایر عوامل فقط اختیار دارند به بانوان بدحجاب تذکر لسانی بدهند اما مانعی برای رای دادن آنان نیست.
لطف‌الله شیبانی در یک نشست خبری گفت: از کل آمار داوطلبان ثبت‌نام نهایی شده در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان، ۲۵۹ نفر مرد و ۴۳ نفر زن هستند.
وی ادامه داد: از این تعداد ۲۲۳ نفر دارای تحصیلات کارشناسی ارشد، ۴۸ نفر دکترا، ۱۷ نفر کارشناسی و ۷ نفر تحصیلات حوزوی دارند.
فرماندار شهرستان شیراز همچنین مجموع انصرافی‌ها و تغییر حوزه را تا امروز ۱۳ نفر اعلام کرد و افزود: فردا آخرین فرصت قانونی تغییر حوزه نامزدهای انتخاباتی است.
شیبانی از حضور دانشجویان و کارمندان به صورت آزاد و اختیاری در شعب اخذ رأی و‌در ترکیب هیئت اجرایی خبر داد و گفت: این افراد براساس فراخوان و هماهنگی‌های انجام شده در کنار سایر عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی در امر برگزاری انتخابات مشارکت خواهند داشت.
وی با تصریح بر این نکته که گرایش‌های سیاسی در چارچوب نظام هیچ تاثیر مثبت و منفی در بررسی و تایید صلاحیت‌ها نداشته است، عنوان کرد: در بین نامزدهای تایید شده نهایی از همه گرایش‌ها حضور دارند و فهرست‌های در دست شکل‌گیری نیز مؤید این موضوع است.
فرماندار شهرستان شیراز همچنین با بیان اینکه اهمیت انتخابات وظیفه فراجا هست، افزود: نیروی انتظامی برای هر شعبه ۳ تا ۵ نفر نیروی امنیتی پیش‌بینی کرده و تمام صندوق‌های رای در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در وضعیت امنیت عادی است و هیچ شعبه حساس و نیمه و نیمه حساسی تعریف نشده است.
شیبانی تعداد صندوق‌های سیار این حوزه انتخابیه را ۱۳۷ صندوق اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه تلفنی، امکان حضور صندوق‌‌های سیار در درب منازل افرادی که مشکل حضور در شعب را دارند، وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همه نمایندگان ادوار مجلس در دوره‌های گذشته شیراز و زرقان تایید صلاحیت شدند، عنوان کرد: شور و شوق انتخاباتی بین شهروندان شیراز و سایر مناطق مشهود است و به نظر می‌رسد استقبال خوبی از انتخابات ۱۱ اسفند داشته باشیم
فرماندار شیراز تصریح کرد: هیچکس مانع رای دادن هیچ شهروند ایرانی با هر نوع حجاب نخواهد شد. عوامل اجرایی، امنیتی و سایر عوامل فقط اختیار دارند به بانوان بدحجاب تذکر لسانی بدهند اما مانعی برای رای دادن آنان نیست.
به گفته شیبانی، در دو شهرستان شیراز و زرقان ۸۷۵ شعبه اخذ رأی آرای مردم را جمع آوری می‌کند. ۴۳ شعبه در زرقان و مابقی در شیراز فعال است.
وی با بیان اینکه از مجموع شعب اخذ رأی در دو شهرستان شیراز و زرقان ۷۴۷ شعبه  شهری و ۱۲۸ شعبه روستایی است، گفت: ۴ شعبه برای جمع آوری آرای اقلیت‌ها در نظر گرفته شده که ۲ شعبه ویژه کلیمیان، یک شعبه ویژه شهروندان  زردشتی و یک شعبه اختصاص به ارامنه دارد.
فرماندار شهرستان شیراز ادامه داد: چون احراز هویت رای دهندگان آنلاین است علاوه بر شناسنامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت و سایر مدارک هویتی هم قابل قبول است.
شیبانی خاطرنشان کرد: حمل و نقل‌های اتوبوسی برای رای دادن ممنوع است و پلیس برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=229036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰