تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

ادغام تعرفه رای دو انتخابات ۱۴۰۲

  • کد خبر : 225592
  • 20 دی 1402 - 18:17
ادغام تعرفه رای دو انتخابات ۱۴۰۲
ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ۱۱ اسفند، ۶۵ هزار شعبه اخذ رای پیش بینی کرده است. ۷۵۰ هزار نفر برای برگزاری این انتخابات با وزارت کشور همکاری خواهند کرد.

جمهوریت-ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ۱۱ اسفند، ۶۵ هزار شعبه اخذ رای پیش بینی کرده است. ۷۵۰ هزار نفر برای برگزاری این انتخابات با وزارت کشور همکاری خواهند کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفند سال جاری به صورت همزمان برگزار می شود. براساس جدول زمان بندی اجرای انتخابات، دیروز – سه شنبه – فرصت اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده یا عدم احراز صلاحیت شده به پایان رسید و شورای نگهبان سی روز فرصت دارد تا به این اعتراضات رسیدگی کند.

نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان ۴ و ۵ بهمن اعلام می‌شود و داوطلبانی که نسبت به عدم تأیید صلاحیت خود اعتراض داشته باشند، می‌توانند از ۶ تا ۸ بهمن، درخواست اعتراض خود را به وزارت کشور اعلام کنند و وزارت کشور هم این اعتراض ها را به شورای نگهبان اعلام می‌کند. مهلت رسیدگی به اعتراض ها توسط شورای نگهبان، به مدت ۱۰ روز از ۹ تا ۱۸ بهمن خواهد بود. ۵۱۰ نفر در خبرگان ثبت نام کردند.

ستاد انتخابات کشور ۶۵ هزار شعبه اخذ رای در کل کشور پیش بینی کرده است. قرار است شعب اخذ رأی، در بوستان‌ها، پارک‌ها، بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و کارخانجات هم فعال شود. در هر شعبه اخذ رای، دو صندوق وجود دارد که صندوق درب قرمز مختص مجلس خبرگان و صندوق درب آبی مختص انتخابات مجلس است.

۱۲۱۸ هیات اجرایی و ۲۰۸ حوزه انتخابی اصلی در سراسر کشور وجود دارد و ۷۵۰ هزار نفر در فرایند اجرای انتخابات با وزارت کشور همکاری می کنند.

در ادوار گذشته، ضرب مُهر در شناسنامه برای انتخابات الزامی بود و رأی‌دهنده حتماً باید شناسنامه خود را به حوزه اخذ رای ارائه می‌داد؛ اما در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوازدهم، قانون‌گذار ۵ مدرک هویتی را به عنوان مدارک اصلی رأی‌دهندگی اعلام کرده است. واجدان شرایط می‌توانند با ارائه یکی از مدارک هویتی نظیر کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا کارت پایان خدمت رأی بدهند.

امسال برگه رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تجمیع و در یک برگه ادغام شده است. رأی‌دهنده یک برگه تعرفه دریافت می‌کنند که از وسط قابل جدا شدن است. انتهای تعرفه مربوط به انتخابات خبرگان و قسمت بالا مربوط به مجلس شورای اسلامی است.

بازه تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷ روز است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=225592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰