تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

ائتلاف اصولگرایان در انتخابات خبرگان چه می کند؟

  • کد خبر : 228489
  • 19 بهمن 1402 - 12:26
ائتلاف اصولگرایان در انتخابات خبرگان چه می کند؟
مسئول دفتر روحانیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه خواص و نخبگان باید اهمیت مجلس خبرگان رهبری را برای مردم بیان کنند، گفت: شورای ائتلاف در انتخابات «خبرگان ششم» از لیست جامعه مدرسین حمایت می‌کند.

جمهوریت – حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران و مسئول دفتر روحانیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با ایرنا، درباره خواص و نقشی که از آن‌ها در بزنگاه‌های تاریخی انتظار می‌رود، گفت: ما در بین اقشار مختلف، خواص زیادی در جامعه داریم. از جمله در قشر روحانیت، نمایندگان مجلس و به طور کلی هر صنفی «خواص» خاص خود را دارد که در آن صنف تأثیرگذار هستند. مقصود رهبر انقلاب نیز این بود، افرادی که مخاطب دارند به میدان بیایند و مخاطبان خود را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنند.

وی افزود: این خواص حتی اگر انتقاداتی به یک دولت و جناح خاص دارند نباید این انتقادات را به کل نظام تسری دهند و نظام را زیر سوال ببرند و با این کار در جامعه دلسردی ایجاد کنند.

مسئول دفتر روحانیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز، اظهار کرد: شورای ائتلاف در انتخابات خبرگان از لیست جامعه مدرسین حمایت می کند، اما لیست جامعه مدرسین هنوز مشخص نشده است.

آقامیری همچنین با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری، گفت: با توجه به اینکه انتخابات مجلس خبرگان هر ۸ سال یکبار برگزار می‌شود ممکن است مردم چندان به اهمیت آن واقف نباشند، از این‌رو وظیفه نخبگان این است که به انتخابات خبرگان اهتمام ویژه داشته باشند و اهمیت این مجلس را برای مردم تبیین کنند تا مردم همپای مشارکت در انتخابات مجلس، در انتخابات خبرگان نیز شرکت کنند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=228489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰