تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

آقای صدیقی! حالا که با خبرنگار سیما حرف زدید، به ۶ سؤال رسانه های دیگر هم جواب دهید: چه کسی ساعت ۱۰:۳۰ صبح در دفترخانه، سند انتقال باغ را امضا کرد؟ خودتان نبودید؟!

  • کد خبر : 231976
  • 28 اسفند 1402 - 19:41
آقای صدیقی! حالا که با خبرنگار سیما حرف زدید، به ۶ سؤال رسانه های دیگر هم جواب دهید: چه کسی ساعت ۱۰:۳۰ صبح در دفترخانه، سند انتقال باغ را امضا کرد؟ خودتان نبودید؟!
اگر این ماجرا به این شکل و برای فرد دیگری اتفاق می افتاد به عنوان تولیت مدرسه چگونه پیگیری می کردید و به عنوان قاضی چه حکمی می دادید: اگر متوجه می شدید که فردی باغ 4200 متری حوزه شما را به اسم خود زده است آیا شکایت قضایی نمی کردید، حتی اگر آن فرد بعد از لو رفتنش، می آمد و می گفت ملک را بر می گردانم (چون تعرض به بیت المال کرده است و نه به حقوق شخصی شما)؟ و اگر دست بر قضا، این پرونده به شعبه تحت تصدی شما می رسید، درباره آن فرد چه حکمی می دادید؟

جمهوریت–آقای کاظم رجبی صدیقی ، بعد از ماجرای افشای اسناد انتقال غیر قانونی باغ ۴۲۰۰ متری حوزه علمیه امام خمینی (ره) به نام موسسه خود و پسرانش، در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار صدا و سیما در این باره توضیحاتی داده است.
اصل این که ایشان حاضر شده جلوی دوربین قرار بگیرد و “پاسخ اجمالی” به “سوال کلی” خبرنگار صدا و سیما دهد، خوب است چرا که بارها پیش آمده که مسوولی در مظان اتهامی قرار گرفته و حتی به خود زحمت تکذیب هم نداده است.

ضمن استقبال از اصل پاسخگویی و تاکید بر این که باید ادامه یابد، حال  که ایشان با خبرنگار صدا و سیما گفت و گو کرده است، پیشنهاد می کنیم برای رفع ابهامات ماجرا که افکار عمومی را به شدت می آزارد، یک گفت و گوی آزاد با خبرنگاران سایر رسانه ها داشته باشد و همانجا نیز اسناد و مدارک را به همه نشان دهد تا مشخص شود هیچ قصور و تقصیری در این باره نداشته است.  ایشان به خبرنگار صدا و سیما گفت که من یک طلبه در دسترس هستم و جا دارد با برگزاری این نشست خبری، در عمل هم ثابت کند.
این پیشنهاد از این روی نیز جدی است که ایشان در صدا و سیما گفت که خبرهای منتشر شده در این باره، برای ضربه زدن به اعتقادات مردم است و از این روی، انتظار می رود این روحانی که نگران باورهای دینی مردم است، با این گفت و گوی آزاد رسانه ای، شبهات را برطرف و به تقویت ایمان مردم کمک کند.

اگر ایشان در آن کنفرانس خبری به این چند سوال پاسخ دهد، حتما نگرانی از تضعیف اعتقادات مردم برطرف می شود و در عین حال، متوجه مظلومیت ایشان خواهند شد. این به نفع اسلام، نظام و شخص ایشان خواهد بود:

۱ – شما منتشر کنندگان خبر درباره خود را به شرارت و تلاش برای ضربه زدن به اعتقادات مردم و لطمه زدن به چهره های مورد وثوق آنها متهم کردید. در عین حال درباره اتهامی که به شما وارد شده، گفتید بدون این که دادگاهی در این باره حکم دهد، متهم تان کرده اند.
چگونه خودتان دیگران را بدون این که دادگاهی آنها را محکوم کند، متهم می کنید ولی نوبت به خودتان که می رسد می گویید حکمی در کار نیست؟

اساساً چگونه از نیت منتشر کننده خبر مطلع شدید؟ آیا نیت خوانی بلد هستید؟

۲ – نقش دو آقازاده شما در حوزه علمیه امام خمینی (ره) – که ظاهراً هیچکدام هم روحانی نیستند – چیست؟ همچنین نقش آنها در ثبت موسسه پیروان اندیشه های قائم چه بوده است؟

۳ – آیا درست است که حوزه ای که ساخته اید، در زمینی بنا شده که کاربری پارک عمومی داشته ولی تغییر کاربری داده شده است؟ اگر بله، چرا و چگونه این اتفاق افتاده و چه لزومی داشته پارک  عمومی تغییر کاربری داده شود؟ و چقدر درخت قطع شده است؟

۴ – اساساً چه نیازی بوده است که ملکی بدان مرغوبی و گرانبهایی را در شمال شهر تهران و در کوهپایه های البرز بگیرید و آنجا مدرسه علمیه بسازید؟ آیا چون در شمال شهر تهران تقاضای جوانان برای طلبه شدن زیاد بود این کار را کردید؟
نمی شد در یکی از مناطق فقیر نشین حوزه بسازید تا طلابی که در آن درس می خوانند، با دردهای مردم بیشتر آشنا و در آینده روحانیون مردمی تری شوند؟

موقعیت ازگل روی نقشه تهران

۵ – حتی اگر حرف تان را حمل بر صحت کنیم که خبر نداشتید موسسه ای به اسم شما زده اند باید بپرسیم آن کسی که مثلا در ساعت ۱۰:۳۰ روز ۱۹ آذر ۱۴۰۲ به دفترخانه رفته و سند انتقال باغ را به موسسه امضا زده چه کسی بوده است؟

اگر شما بودید که دیگر ادامه بحث بی فایده است چرا که با پای خود رفته اید و باغ ۴۲۰۰ متری را که می گویند حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد به موسسه ای منتقل کرده اید که خود و پسران تان سهامداران اصلی اند. اینجا که دیگر نمی توانید کس دیگری را متهم کنید. خودتان امضا کردید و خودتان هم باید در محضر دادگاه پاسخگو باشید.

اما اگر فرد دیگری رفته و حتی به پیامک های شما هم که از دفترخانه برای تایید سند می آید دسترسی داشته و جای شما امضا کرده و اثر انگشت زده، اول از همه باید این فرد را معرفی کنید و سپس باید سراغ آن دفترخانه رفت که بدون این که خودتان مطلع باشید، باغ به اسم موسسه تان زده است.
در چنان دفترخانه ای را باید گِل گرفت!

۶ – در گفت و گوی خود با خبرنگار صدا و سیما گفتید که بعد از این ماجرا، مجمع عمومی تشکیل دادید و همه اعضا اعلام کردند باغ مال حوزه است.
اگر باغ به طور قانونی و منطبق بر حق منتقل  شده، این اعلام برای چیست؟
اگر هم خلاف حق و قانون منتقل شده، شما که عمری را در قوه قضائیه سر کرده اید می دانید که “انتقال مال غیر” جرم است و وصف کیفری آن، با بازگرداندن مال از بین نمی رود. بنابراین، اگر باغ، در فرایندی غیرقانونی منتقل شده، منتقل دهنده، چه شما باشید و چه دیگری، مرتکب جرم شده و باید مجازات شود. خاصه آن که بعد از رسانه ای شدن ماجرا، این بازگشت صورت می گیرد.

راستی آقای صدیقی!
به عنوان متولی فعلی حوزه علیمه و یک قاضی سابق جواب دهید:
اگر این ماجرا به این شکل و برای فرد دیگری اتفاق می افتاد به عنوان تولیت مدرسه چگونه پیگیری می کردید و به عنوان قاضی چه حکمی می دادید:
اگر متوجه می شدید که فردی باغ ۴۲۰۰ متری حوزه شما را به اسم خود زده است آیا شکایت قضایی نمی کردید، حتی اگر آن فرد بعد از لو رفتنش، می آمد و می گفت ملک را بر می گردانم (چون تعرض به بیت المال کرده است و نه به حقوق شخصی شما)؟
و اگر دست بر قضا، این پرونده به شعبه تحت تصدی شما می رسید، درباره آن فرد چه حکمی می دادید؟

بعد از تحریر:

ما پای منبر شماها شنیده ایم و لذت برده ایم که حضرت علی علیه السلام  در محکمه ای در دوران حکومت شان، چون ادله کافی نداشتند، در برابر ادعای یک غیر مسلمان، محکوم شدند و چه در دادرسی و چه بعد از محکومیت، یک کلمه نگفتند که این فرد برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی و من که امیرالمؤمنین هستم این گونه در برابر من قرار گرفته است.

شما که از نعوذبالله از مولایمان بالاتر نیستید. اگر در این ماجرا خطایی کرده اید باید محاکمه شوید. اتفاقاً عدم رسیدگی دقیق به این پرونده است که به اعتقادات مردم ضربه می زند. اگر محاکمه شوید و روند دادرسی شفاف و علنی و با سند و مدرک باشد، چه تبرئه شوید و چه محکوم، مردم باورمند تر می شوند.

ضربه به اعتقادات مردم زمانی است که باغی از بیت المال واقعاً به اسم موسسه شما شده و خودتان هم قبول دارید که این اتفاق افتاده است و خبرش درز کرده و شما نیز به جای این که در محکمه از خودتان دفاع کنید، منتشر کنندگان خبر را متهم کنید و آنها را همراستای امریکا و رسانه های خارجی بنامید و دوباره برگردید به نقطه سر خط!

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=231976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰