تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

بیانیه جدید حوزه علمیه درباره جنجال مالکیت زمین: صدیقی شخصا سند انتقال را امضا کرده است

  • کد خبر : 232141
  • 03 فروردین 1403 - 11:34
بیانیه جدید حوزه علمیه درباره جنجال مالکیت زمین:  صدیقی شخصا سند انتقال را امضا کرده است
حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران با صدور بیانیه‌ای با اشاره به جزئیات جدیدی از ماجرای زمین مربوط به این حوزه، اعلام کرد: دستور بازگشت زمین به حوزه صادر شده و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جمهوریت–در بیانیه حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران آمده است: پیرو مباحث مطرح‌شده در خصوص حوزه علمیه حضرت امام خمینی(ره) تهران و آیت‌الله صدیقی تولیت محترم این حوزه، با احترام به حساسیت جامعه نسبت به حفظ اموال عمومی و احترام به مطالبه افکار عمومی، به اطلاع می‌رساند:

۱- آیت‌الله صدیقی از زمان تأسیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) در سال ۱۳۸۲، در نظر داشتند مجتمعی فرهنگی – آموزشی به منظور فعالیت‌های فرهنگی و جدب نوجوانان ذیل حوزه علمیه تأسیس نمایند. به همین منظور، ثبت موسسه‌ای فرهنگی – آموزشی وابسته به حوزه علمیه در دستور کار قرار گرفت تا امکان بهره‌مندی از مزایای قانونی موسسات آموزشی فراهم گردد.

۲- با توجه به فراهم نبودن شرایط و امکانات، این مهم به تأخیر افتاد تا این‌که در آبان‌ماه ۱۴۰۲، فردی که سال‌ها امین مجموعه‌ی حوزه بوده و خدماتی به حوزه داشت، مامور انجام کار می‌شود اما در فرآیند ثبت اساسنامه، امضای تولیت محترم و برخی دیگر از اعضا جعل و اساسنامه‌ای با عنوان «غیرتجاری» اما با شرح وظایف تجاری و با سهام افراد حقیقی، برای این موسسه تنظیم و ثبت می‌گردد.

۳- بعد از ثبت موسسه مذکور با عنوان «موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم»، تولیت حوزه با اعتماد به فرد مذکور در تنظیم اساسنامه بر مبنای توافقات و خط‌مشی تعریف‌شده، با حضور در دفترخانه، سند بخشی از زمین حوزه را به موسسه مذکور منتقل نموده و آن را امضاء می‌نماید.

۴- بعد از اطلاع از تخلفات صورت‌گرفته در تحریف اساسنامه و جعل امضاء، دستور بازگشت زمین به حوزه صادر شده و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی‌شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۵- در حال حاضر، اموال حوزه امام خمینی (ره) تهران از جمله ملک مذکور، در اختیار کامل این حوزه می‌باشد و هیچ تصرفی از طرف موسسه و افراد حقیقی در آن انجام نشده است.

در پایان ضمن دعوت از اصحاب رسانه به رعایت تقوی و اصول اخلاقی، شیوه‌های پیچیده و هدفمند جنگ ترکیبی دشمنان قسم‌خورده‌ی نظام جمهوری اسلامی ایران را یادآور شده و اعلام می‌دارد، بهترین راه برای مقابله با این تهاجمات، پرهیز از اظهارنظرهای عجولانه و مبتنی‌بر حدس و گمان است.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=232141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰