تاریخ : یکشنبه, ۲۲ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 13 October , 2024
2
عباسی:

قانون برنامه هفتم در راستای حمایت از بانک کشاورزی اجرا شود

  • کد خبر : 249669
  • 22 مهر 1403 - 7:04
قانون برنامه هفتم در راستای حمایت از بانک کشاورزی اجرا شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر لزوم حمایت از بانک کشاورزی گفت: باید قانون برنامه هفتم در راستای حمایت از بانک کشاورزی اجرایی شود تا بتوان به بانک تخصصی حوزه کشاورزی کمک کرد.

جمهوریت ـ علیرضا عباسی در گفت‌وگو با جمهوریت اظهار کرد: بانک کشاورزی بانک تخصصی است که عمده وظایفش به حمایت از تولید برمی‌گردد اما متاسفانه نه تنها حمایت زیادی از بانک کشاوزی نمی شود که اقدامی برای تقویت آن نیز صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: احکام برنامه هفتم توسعه به گونه ای است که هم بانک کشاورزی و هم حوزه تولید و کشاورزی کشور تقویت شود اما ظاهرا سازمان برنامه و بودجه روی خوشی به حوزه تولید و کشاورزی نشان نمی دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به بودجه ۱۴۰۳ گفت: طبق بودجه قرار بود تا سقف ۱۵ همت وام های عقب مانده کشاورزان استمهال شود و حتی این شرط گذاشته شد که مبلغ این وام ها زیر ۲۰۰ میلیون تومان و در مهلت زمان مشخص باشد اما بعد از گذشت ۷ ماه از سال هنوز عملکرد درستی را شاهد نیستیم که علت آن اختصاص پیدا نکردن منابع است.

عباسی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بانک کشاورزی در حوزه تامین امنیت غذایی و معیشت روستاییان نقش مهمی دارد، باید با حمایت از این بانک، آن را تقویت کرد؛ البته باید در کنار حمایت های درست از بانک کشاورزی، این بانک نیز وظایفش را به درستی انجام دهد.

 

بیشتر بخوانید :

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=249669

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰