تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
3
زنگنه:

تدابیری برای حمایت از کشاورزان محل قراردادهای کشت فراهم شده است

  • کد خبر : 223106
  • 01 دی 1402 - 10:44
تدابیری برای حمایت از کشاورزان محل قراردادهای کشت فراهم شده است
نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی تدابیری برای حمایت از کشاورزان زعفران دارند، گفت: این امکان وجود دارد که از محل قراردادهای کشت از کشاورزان حمایت شود.

جمهوریت ـ محسن زنگنه در گفت‌وگو با جمهوریت با اشاره به اقدام بانک کشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان زعفران گفت: ما در مجلس یازدهم برای مبارزه با مافیای زعفران تلاش کردیم که ثمره آن رسیدن قیمت زعفران از حدود ۳۳۰ دلار در خرداد ۱۳۹۲ به حدود ۱۴۰۰ دلار در سال جاری بود یعنی قیمت زعفران از ۸ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و عملا به قیمت جهانی نزدیک شدیم.

وی ادامه داد: بخش زیادی از سود حاصل از فروش زعفران در جیب دلالان و تعداد معدودی از صادرکنندگان می رفت که با تمهیدات اندیشیده شده آن را به می‌ جیب کشاورزان منتقل کردیم.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی تدابیری برای حمایت از کشاورزان زعفران کار اندیشیدند که شامل سیاست‌های حمایتی می شود؛ یکی از این تدابیر اعطای وام‌های خرد و اندک برای تامین بخشی از هزینه‌های زعفران کاران است.

زنگنه در عین حال بیان کرد: البته امسال زعفران کاران فصل خوبی را به اتمام رسانده و خیلی نیازمند حمایت‌های مالی نبودند اما این امکان وجود دارد که از محل قراردادهای کشت از کشاورزان حمایت شود.

 

بیشتر بخوانید :

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=223106

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰