تاریخ : شنبه, ۱۰ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 31 August , 2024
9
عباسی:

منابع صندوق توسعه ملی به صورت بهینه در اختیار بانک کشاورزی قرار گیرد

  • کد خبر : 223437
  • 04 دی 1402 - 9:55
منابع صندوق توسعه ملی به صورت بهینه در اختیار بانک کشاورزی قرار گیرد
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: منابع صندوق توسعه ملی به صورت بهینه در اختیار بانک کشاورزی قرار گیرد تا برای پایداری امنیت غذایی تمهیداتی اندیشیده شود.

جمهوریت ـ علیرضا عباسی در گفتگو با جمهوریت با اشاره به تعامل بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی برای تحکیم پایه‌های امنیت غذایی گفت: در وهله اول باید تا جایی که امکان دارد از صندوق‌های توسعه ملی برداشت نکرد.

وی ادامه داد: البته که تامین امنیت غذایی پایدار موضوع مهم و نیاز اساسی در کشور است که باید در اولویت قرار گیرد. در این راستا می توان به سمت اقدامات زیرساختی برای رسیدن به امنیت غذایی رفت و در این راستا از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرد.این نماینده مجلس توضیح داد: اینکه منابع صندوق توسعه ملی برای واردات نهاده‌های دامی و به طور کلی امورات جاری روزمره صرف شود، درست نیست و باید از ظرفیت این منابع در جهت بهبود وضعیت زیرساخت‌ها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار نهاده دامی وارد می‌کنیم که استفاده ار ظرفیت صندوق توسعه ملی برای واردات درست نیست بلکه باید به سمت آماده کردن زیرساخت ها حرکت کرد تا از واردات بی‌نیاز شویم.

عباسی یادآور شد: در همین راستا مجلس در برنامه هفتم تصویب کرد یک میلیون هکتار از اراضی استان شمالی کشور زه کشی شود. نتیجه این اقدام خودکفایی در تولید برنج و جلوگیری از واردات و حتی کاهش وارادات روغن است.

 

بیشتر بخوانید :

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=223437

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰