تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
3
اعظمی

دولت و بانک مرکزی بدهی های خود را به بانک کشاورزی پرداخت کنند

  • کد خبر : 223194
  • 02 دی 1402 - 14:24
دولت و بانک مرکزی بدهی های خود را به بانک کشاورزی پرداخت کنند
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با با اشاره به مشکلات بانک کشاورزی گفت: دولت و بانک مرکزی هر چه سریعتر بدهی های خود را به بانک کشاورزی پرداخت کرده تا این بانک بتواند به موقع به کشاورزان تسهیلات اعطا کند.

جمهوریت ـ ذبیح الله اعظمی در گفت و گو با ‌جمهوریت درباره نحوه مدیریت بانک کشاورزی علی رغم محدودیت منابع اعتباری گفت: بانک کشاورزی مکلف است صددرصد منابع مالی‌اش را به بخش کشاورزی دهد که این میزان برای بانک‌های خصوصی و خصولتی ۱۵ درصد است؛ ارزیابی ها نشان می‌دهد که بانک‌های خصوصی و خصولتی در این بخش به وظایف خود اصلا عمل نکرده‌ و بانک کشاورزی عملکرد مطلوبی داشته است.

وی ادامه داد: در این بین مشکلاتی بر سر راه بانک کشاورزی است که از جمله آن پرداخت نکردن بدهی دولت به این بانک است؛ سال گذشته دولت ۱۵ همت از بانک کشاورزی برای پرداخت پول گندم کاران استقراض کرد اما بدهی اش را به موقع پرداخت نکرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بانک کشاورزی نقش بسیار موثری در توسعه بخش کشاورزی دارد، افزود: در چنین شرایطی دولت منابع مالی کافی در اختیار بانک کشاورزی قرار نمی‌دهد و بدهی‌هایش را به بانک پرداخت نمی کند.

اعظمی ادامه داد: انتظار می رود دولت و بانک مرکزی هر چه سریعتر بدهی های خود را به بانک کشاورزی پرداخت کرده تا این بانک بتواند به موقع به کشاورزان تسهیلات اعطا کند. در عین حال بانک کشاورزی نیز علی رغم تمامی محدودیت منابع مالی، حداقل سه ماه قبل از شروع فصل کشت تسهیلات به کشاورزان پرداخت کند.

 

بیشتر بخوانید :

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=223194

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰