تاریخ : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 28 June , 2024
0

در همایش «وعده سعید، وعده صادق» چه گذشت؟

  • کد خبر : 240179
  • 04 تیر 1403 - 9:00
در همایش «وعده سعید، وعده صادق» چه گذشت؟
همایش وعده سعید، وعده صادق با حضور جمعی از نخبگان سیاسی و اجتماعی کشور با محوریت حمایت از سعید جلیلی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

جمهوریت-همایش ارائه محور نخبگان در حمایت از سعید جلیلی کاندیدا چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در دانشگاه تهران با عنوان وعده سعید، وعده صادق با حضور جمعی از دانشجویان و نخبگان سیاسی کشور برگزار شد.

در این همایش عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل سابق امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، بیان کرد: یکی از رویکردهای محوری که در حوزه زنان باید پیگیری کنیم این است که بتوانیم متناسب با استعدادها و ظرفیت های زنان ایرانی برای آنان برنامه ریزی کنیم. ما به دنبال اثرگذاری جدی زنان در حوزه های تربیتی، اجتماعی و فرهنگی هستیم. استفاده از بانوان در جریان های مردمی یکی از آن ضرورت ها است. امروز ظرفیت کثیری از بانوان تحصیل کرده در مناطق مختلف هستند. این ظرفیت باید متناسب با نیاز جامعه نقش آفرین باشد. نگاه ما صرفا به بانوان شاغل نیست.

مسئول شبکه ملی نهضت پیشرفت بانوان در ادامه، تصریح کرد: ما باید هدف گیری برای هویت بخشی به عموم زنان جامعه داشته باشیم. بالای ۷۵ درصد زنان ما بانوان خانه دار هستند. ما امروز برای آنان حرف داریم. آموزش و پرورش ما به بهانه آموزش، پرورش را رها کرده است‌. پیشنهاد ما هدایت آموزش و پروش به سمت وزارت کودک و نوجوان است. آموزش و پرورش ما جزو فقیرترین وزارتخانه ها است، در حالی که بزرگ ترین جریان نظام آموزش و پرورش ما هست.

وی در ادامه تاکید کرد: ما باید سرمایه گذاری در ساحت آموزش و پرورش داشته باشیم. یکی از پیشنهادهای ما برای متحول سازی مدارس خود اولیا دانش آموزان هست. نگاه ما این است که آموزش را به شکل آموزش معکوس پیگیری کنیم. از سوی دیگر ما امروز باید سرانه تفریح دانش آموزان خود را بالا ببریم. باید معقوله تفریح را مهم تلقی کنیم. یکی از طرح های بنیادی تر، هدفمندی یارانه های فرهنگی است. بالغ بر چند همت بودجه فرهنگی را در نهادهای مختلف هزینه می کنیم، اما معلوم نیست چند درصد از آن به مخاطب نهایی می رسد.

وی افزود: ما امروز با ساختارهای مولد بدپوششی در جامعه مواجه هستیم. شاید یکی از غایبین صحنه پوشش و عفاف وزارت صمت بوده است.

مریم نقاشان وکیل دادگستری در این همایش بیان کرد: مسئله مهمی که می خواهم بیان کنم این است که در وهله اول ما باید با انتخاب صحیح آشنا شویم. همواره در صحنه انتخابات یکسری از کاندیداها می آیند وعده هایی را می دهند که اصلا در اختیار قوه مجریه نیست. مردم نیز زمانی که می بینند اتفاقی نیافتاد احساس سرخوردگی می کنند. ما با نامزدهایی مواجه هستیم که اصلا به قانون اساسی نمی پردازند.

وی در ادامه تاکید کرد: هوشیاری مردم در انتخابات این است که به کاندیدایی رای دهند که یک برنامه عملیاتی دارد. همه ما می دانیم افرادی که اکنون کاندیدا شدند نمی دانستند قرار است انتخابات زودهنگام برگزار شود. فقط آقای جلیلی بود که ده ها سال به عنوان دولت سایه از تیم نخبگانی برای حل مشکلات جامعه استفاده کرده است.

وی افزود: آقای جلیلی طرح های حمایتی دارد که نه تنها برای زنان بلکه معضل خیلی از اقشار مردم را حل خواهد کرد. یک معضلی هست که می گوید هر طور که شده بانوان باید در جامعه باشند در حالی که این با نگاه هویتی ما به بانوان تفاوت دارد. جمهوریت در سایه اسلامیت در نظام اسلامی تعریف شده است. اگر کاندیدایی خارج از این قواعد صحبت کرد باید بدانیم که این افراد صادق نیستند. بیشترین اولویت های آقای جلیلی روی موضوعاتی است که مربوط به تمام جامعه است. امیدواریم با انتخاب اصلح و آگاهانه جمعه تاریخی رقم بخورد.

علیرضا بلیغ عضو هیات علوم پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این همایش بیان کرد:  شعار یک جهان فرصت یک ایران جهش شعار آقای جلیلی است. همه آن یک جهانی که در برنامه ایشان دیده می شود را باید در یک فرصت خلاصه کرد و آن یک فرصت نیز فرصت داشتن یک سرمایه اجتماعی مستعد است که وقتی به صحنه انتخابات نگاه می کنیم شاید بیش از هر کس دیگری در بین نامزدها در نزد اقای جلیلی این نیروی مستعد وجود دارد. دکتر جلیلی در تمام‌ مدتی که از بعد انتخابات ۹۲ می گذارد تشکیلاتی تحت عنوان دولت سایه راه انداختند و سعی کردند به یک برنامه ای برای اداره کشور برسند و یا با تحیل مسائل به راه حل های درستی برای آنان برسند.

وی افزود: برنامه زمانی به سمت حل مسائل می رود که اراده را پشت سر خود داشته باشد و به درستی سازماندهی شده باشد. ما باید به دنبال فرصت هایی بگردیم که ما در موقعیت تولید قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی موسوی، رئیس پژوهشکده باقر العلوم سازمان تبلیغات اسلامی، در این همایش بیان کرد: بدنه عمومی اجتماعی نسبت به وضعیت کنونی نقد دارد. حتی مسئله نقد هم فراتر است. سیاه نمایی فقط به یاس جامعه اضافه خواهد کرد. جامعه ای که دنبال یک حرکت است دچار یک رکود می شود. یک انسان ممکن است تمام‌موازنه عالم را برهم‌بزند. یک انسانی مانند سعید جلیلی نیز با اخلاق خود می تواند بقیه را وادار کند که در میدان اخلاق گام بردارند. در همین چند روز ما دچار تحول در شیوه کنشگری سیاسی خود شدیم و این به وضوح معلوم است که از سوی چه کسی به صحنه سیاسی کشور عرضه شده است. دکتر جلیلی به دنبال ماله کشی نیست. روزی می توانیم امید پدید بیاوریم که بتوانیم نقدهای خود را با یک ادبیات روبه جلو مطرح کنیم و این نقدها را به سوخت یک جهش تبدیل کنیم.

زهرا ابوالحسنی، استادیار رشته سیاست گذاری علم و فناوری در این همایش بیان کرد: با وجود همه اختلاف نظرهای ظاهری سیاسی از نظر من کل رویکرد دولت ها را می توان در دو دسته تقسیم کرد. دولت هایی که رویکرد آنان برای پیشرفت باور به ایران بوده و دولت هایی که رویکرد آنان خود تحقیری بوده است. چالش اصلی در این دو مسیر است. دولتی که به ظرفیت ها و توانمندی های مردم ایران باور دارد، باور دارد که آینده انقلاب بسیار روشن است. باور دارد به کارآمدی های الگوی بومی برای پیشرفت کشور.

وی افزود: دولت آقای روحانی خود تحقیر بود چرا که هیچ ابتکاری برای مدیریت و پیشرفت کشور نداشت و صرفا به دنبال مذاکره با کدخدا بود. این دوستان اصلا باور به خود ندارند. این تفکر است که بلا سر کشور می آورد. بلافاصله این رویکرد خود تحقیر به دولت خودباور آقای رئیسی تغییر کرد. کرونایی که کشور را قفل کرده بود با ظرفیت های داخلی واکسن تولید شد و با مذاکره نیز واکسن وارد شد. داستان، داستان باور به ظرفیت های خود است. در بدترین شرایط راه حل باور به خود است. باید بتوانیم مسیر باور به خود که در زمان شهید رئیسی احیا شد را ادامه دهیم. دکتر جلیلی به واسطه حسن تعاملی و صبری که دارند فردی است که می تواند راهگشا باشد.

فرشته روح افزا، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده در این همایش تصریح کرد: در بلبشوی امروز که در دنیای زنان وجود دارد و هر کسی از راه رسیده زن را به ابزار دست خود تبدیل کرده و به نوعی چه در غرب و چه در شرق از زن سوءاستفاده می کنند و در دنیای فاسد دنیای غرب که هویت زن به نقطه ای رسیده که نه می تواند تشکیل خانواده دهد و نه در رابطه با حقوق خود حرف بزند، به نام حق زن اسارت را به آن دادند.

وی در ادامه تاکید کرد: کشته شدن فرزندان به دست مادران یکی از معضلات دنیای غرب که ما خیلی به روی خود نمی اوریم. زن در دنیا امروز بسیار ذلیل تر از دنیایی است که زنده به گور می کردند. ما نه تنها باید زن متعالی خود را نشان دهیم بلکه باید برای آنان نیز نسخه صحیح بپیچیم. زن غربی به مراتب محرومیتش بیشتر از تمام زنان دنیا است. اما همین جا عده ای می گویند پایتان را بگذارید جای پای آنان. محروم کردیم زنان جهان را از الگوی صحیح. دکتر جلیلی معتقد هستند آن نگاه نجات بخش نیست. نه اینکه در سازمان های بین المللی نرویم. اینکه اینجا دولتمردان ما برای اینکه رای بیاورند زن را تحقیر می کنند در حد جنسیت، این انتقاد ما است اما نگاه دکتر جلیلی این نیست. دکتر جلیلی برای همه زنان این سرزمین برنامه دارد.

علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این همایش، بیان کرد: دانشگاه محل حل مسائل کشور است. ما یکسری مشکلات در کشور داریم و هیچ کاندیدایی نمی تواند از کنار این مشکلات عبور کند. کشور با سلسله مشکلاتی مواجه هست که یکسری از آنان حل شده و یکسری از آنان باقی است. ما دو دیدگاه داریم در برخورد با این مشکلات. یکی اینکه مثل دوران پهلوی واگذار کنیم به خارجی‌ها تا آنان بیایند مشکلات کشور را حل کنند. رگه هایی از این دیدگاه ارتجاعی در طول دوران انقلاب نیز در مدیریت کشور حضور پیدا کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: دیدگاه دیگر می گوید خودمان باید با مدیریت خود کشور را پیش برده و از تجربه‌های دنیا نیز استفاده کنیم. جنس دیدگاه آقای جلیلی نزدیک به این دیدگاه هست. این خیلی مهم است که ایشان معتقد هستند که مدیریت کشور باید در دست ما باشد. باید ببینیم چه کسی در بین کاندیداها ایده دارد که می تواند مشکلات را حل کند. رئیس جمهور حتی پیش از انتخاب باید روی میز خودش بداند در هر حوزه‌ای افراد مورد اتکا او چه کسانی هستند. ایده‌های حکمرانی بر سوابق عمرانی حاکم است. ما فردی را انتخاب می کنیم که عقل راهبردی نیاز دارد. تکنوکرات‌ها عمدتا پروژه محور هستند و کاری به تبعات کار خود ندارند. دیدگاه پروژه محور می‌گوید اینقدر تهران و شهرهای بزرگ را گران می‌کنم تا مجبور بشوند از تهران بروند، اما عقل راهبردی می‌گوید که باید این قدر در شهرهای دیگر جذابیت ایجاد کنم که با میل خود بروند. برای عقل راهبردی روستا مهم است. تکنوکرات‌ها می‌گویند ما می دهیم کشور را متخصصان اداره کنند. پس اصلا برای چه کشور مدیر دارد. پس اصلا چرا شما رئیس جمهور شوید؟

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: یکی از نامزدها حرف درستی زد ما فرصت آزمون و خطا نداریم. کار رئیس جمهور شو انتخاباتی نیست. کشور مانند کشتی می‌ماند. نمی‌توانیم وسط اقیانوس به مردم بگیم بپرید در آب که می‌خواهیم طراحی کشتی را عوض کنیم.

مسعود براتی، معاون سابق سازمان سرمایه گذاری خارجی در این همایش بیان کرد: انتخابات برای جریان انقلابی موضوعیت دارد نه طریقیت. جریان انقلابی به انتخابات به عنوان فرصتی برای نزدیک شدن به آرمان‌ها و ایده‌آل‌ها نگاه می‌کند. این حرفی که می‌زنند از ترس لولو برویم به هلو رای دهیم با منطق انقلاب همخوانی ندارد. انتخابات تکلیف ماست.

وی در ادامه اظهار کرد: آقای پزشکیان اصرار کردند ما تا FATF را حل نکنیم نمی‌توانیم کاری کنیم. اینکه یک نفر در سال ۱۴۰۳ بیاید و این حرف را بزند خنده دار است. ماشاءالله اعتماد به نفس آنان در نفهمیدن مسئله بالا است. آقایان اصلا نفهمیدند FATF چه هست. آقایان رفتند برجام را نوشتند و گران به داخل فروختند، اما واقعیت این نبود. طبق متن برجام تحریم‌ها لغو نشد. روابط بانکی به حالت قبل تحریم ها بازنگشت. اینجا دوستان برای صیانت از کیان این وحی منزل برجام گفتند مشکل دیگری هست. مشکل FATF هست. این دروغی بود که گفتند. بدو بدو آقای طیب نیا رفت امضایی داد به عنوان برنامه اقدام  به  FATF.

وی افزود: از روزی که آقای روحانی در دور دوم خود لوایح چهارگانه که طبق برنامه اقدام باید چهار اقدام از جنس قانون گذاری انجام می دادند را به مجلس ارسال کرد تازه بحث‌ها شروع که مگر FATF هم قرار تعهدات داشته باشد. از زمان تازه بحث‌ها شکل گرفت. سه تا از این لایحه در شورای نگهبان به چالش خوردند و رفت به مجمع تشخیص مصلحت نظام. دو تا از آن در مجمع باقی ماند. حرف آقای جلیلی این است که آقای پر ادعا شما از ۴۱ مورد در ۳۹ مورد هیچ موردی ندارید. فقط توانستید ۱۵ مورد تایید از FATF بگیرید. می‌خواهید بی عرضگی خود را بین این دو مورد قایم کنید. آقایان حتی در روابط با همسایگان شکست خوردند. نگاه های غیرواقعی به کشور ضربه می‌زند. آقایان خودشان متوجه هستند.

وی در ادامه ضمن تعریف خاطره‌ای بیان کرد: اولین جلسه‌ای که در مجمع تشخیص مصلحت به ریاست آقای لاریجانی برگزار شد برای پیوستن ایران به پالرمو همه بزرگان دولت آمده بودند. آقای ظریف و آقای زنگنه و آقای دژپسند و خانم جنیدی و آقای علوی و آقای شمخانی بودند. آقای علی لاریجانی هم به عنوان رئیس مجلس آمدند. آقای ظریف وقتی به عنوان نماینده دولت توضیح داد که چرا باید پالرمو بپیوندیم، ارجاعی به متن پالرمو دادند و گفتند منتقدین اشتباه می کنند. آقای آملی لاریجانی گفتند بگویید آنچه می گویید کجای متن است. گفت من متن را خوانده‌ام اما چیزی که شما می گویید در آن نیست. شیرازه آقای ظریف از هم پاشید. این اتفاق از مدار آن رای قاطع که آمدیم تصویب کنیم خارج شد و دولتی‌ها خودشان گفتند رای گیری صورت نگیرد چون می‌دانستند رای نمی‌آورد.

حامد نیکو نهاد، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در این همایش، تصریح کرد: آقای سعید جلیلی نخواهد ماند ولی باید مسیر و رویکردی که برکت خون شهدا در مملکت ساری و جاری شده است باقی بماند. به عنوان یک معلم ترجیح می دهم به جای تمرکز بر شخص بر گفتمان تمرکز کنم. تا نمونه‌های انقلابی در جامعه تکثیر شود و جریان انقلابی در زمان انتخابات فانوس به دست نباشد تا چه کسی را انتخاب کند.

وی در ادامه تاکید کرد: از نگاه بنده گام دوم انقلاب گام بازگرداندن مردم به متن تصمیم گیری های کلان اجتماعی و سیاسی است؛ نه تنها در بزنگاه انتخابات. وعده انقلاب در پیروزی و تداومش این بوده که مردم همواره باید در صحنه باشند. نه فقط برای شعار دادن بلکه برای تصمیم گیر بودن. گفتمان آقای جلیلی مبتنی بر ما می توانیم است. این از سطح شعار به باور رسیده است. آنچه که آقای جلیلی را متفاوت کرده بود این بود که در جریان تبلیغات دعوت به خود نمی‌کنند. خودشان را در مقام جهاد تبیین می‌بینند. جمهوری اسلامی آمده تا زمینه سازی کند برای انتخاب آزادانه و اگاهانه مردم و چون این در ادبیات آقای جلیلی منعکس می‌شود جذابیت دارد. آقای جلیلی دعوت می‌کند تا ما انسان انقلاب اسلامی بشویم نه اینکه آدم او بشویم. آقای جلیلی در گفتمان خود صراحت و صلابت انقلابی دارد.

نوید نجات بخش، مدیر عامل شرکت بهیار صنعت، در این همایش بیان کرد: ما در این سال‌ها به این نتیجه رسیدیم که اگر از کارهای فنی نتوانیم در سیاست تاثیر بگذاریم، همه کارها ما نابود می‌شود. آنچه که فرصت جمهوری اسلامی است نیروی انسانی آن است. نیروی انسانی که تا شهادت می‌رود چطور می‌شود در جنگ اقتصادی ببازد. ما از این نیروی انسانی درست استفاده نکردیم. تقریبا همه مسئولان و مردمان ما می‌دانستند که اگر بخواهند در اقتصاد کشور اتفاقی بیفتد باید به تولید توجه شود، اما چرا این تولید راه نمی افتد؟ بخشی از آن به فساد باز می‌گردد. در دنیایی که ابرقدرت‌ها سال‌ها کار کردند و از همه جلو زده و نفس بقیه را گرفتند باید به خودمان باور کرده و تلاش کنیم. دکتر جلیلی مرد جنگ است. می‌فهمد که آمریکایی دارد با تو چه کار می‌کند. یکی از دردهای ما این بوده که دولتمردهای ما سیاست واحد نداشتند. ما دولتی می‌خواهیم که به آدم‌ها میدان دهد. انقلاب ما با میدان دادن به مردم پیروز شد.

علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه جهانی امت واحده، در این همایش، بیان کرد: آقای جلیلی مبانی جدیدی در عرصه سیاست به بچه‌ها آموزش دادند. جریاناتی آمدند که صاحب رای هستند. نماینده مجلس از منطقه‌ای آمده و رای بالایی داشته و گفته این کار را انجام دهید ما هم در خدمت شما هستیم. آقای جلیلی گفتند من این قبیل وعده‌ها را نمی‌دهم. در جلساتی که به اسم شورای اصولگرایان با اسم‌ها مختلف تشکیل می‌شد اصلا نمی‌رفت.

وی در ادامه تاکید کرد: رای آوردن آقای جلیلی ایجاد فرصت برای آدم‌های توانمند و سالمی هست که تاکنون در سیاست جایی نداشتند. دکتر جلیلی همواره به دنبال افراد جدید و توانمند بوده است. آقای پزشکیان احساس می کند که کشور خالی است من نمی دانم این همه نخبه را چرا نمی‌بینند. این همان نگاه تحقیر هست. این بی تعلقی دکتر جلیلی به جریانات سیاسی برای من از همه جذاب‌تر است. دکتر جلیلی واقعا کتابخوار است.  مهم ترین ویژگی دکتر جلیلی تغییر این ساز و کارها است. این حریت مهم‌ترین ویژگی آقای جلیلی است.

جواد خضرایی، استاد دانشگاه و مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در این همایش، بیان کرد: آقای ظریف می‌خواهد القا کند که تحریم‌ها نتیجه سیاست‌های دولت‌های نهم و دهم است. کافی است توجه کنیم در چه سالی تحریم‌ها اساسی علیه ایران توسط آمریکا اتفاق افتاد. دولت آقای احمدی نژاد در چهار سال اول رشد زیادی برای ایران در جامعه بین الملل ایجاد کرد. طبیعتا آمریکا داشت در جهان تضعیف می‌شد و باید اقدام متقابلی انجام می‌داد. تحریم‌ها اصلی که علیه ایران رقم خورد بعد سال ۸۸ است. واقعیت این است که آقای ظریف و طرفداران ایشان عامل اصلی تحریم‌ها در ایران هستند. کسی که مسبب تحریم در کشور است خود جناح آقای ظریف است اما امروز در تلاش هستند تا خود را به عنوان منجی رفع تحریم جا بیندازند.

وی در ادامه تاکید کرد: عملا ۸ سال دولت آقای روحانی کشور را تعطیل کرد و عملا هیچ گشایشی حاصل نشد. هرچه که داشتیم را فروختند. این ها دروغ‌هایی است که می‌گویند اگر جریان انقلابی سر کار بیاید تحریم‌ها تشدید می‌شود در حالی که اصل قضیه این است که این‌ها خود عامل تحریم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی عرب رئیس بنیاد نهضت سازمان تبلیغات اسلامی در این همایش، تاکید کرد: چیزی که کشور در مقام ریاست جمهوری نیاز دارد توانمندی مدیریت کلان سیاسی است. مسئله مدیریت کلان سیاسی سه جز دارد. شخص باید ایده محوری برای پیشبرد کشور داشته باشد. دوم اینکه لایه موثری از نخبگان را بسیج کند. سوم در فضای عمومی مردم اراده‌ای برای حرکت ایجاد کند. این حرف‌هایی که الان زده می‌شود که رئیس جمهور باید مسلط به تمام جزییات باشد قابل قبول نیست. البته رئیس جمهوری که حواله به کارشناسان دهد به درد بنگاه داری می خورد.

وی در ادامه تاکید کرد: رئیس جمهور باید فردی باشد که روح متناسب با سیاست ورزی با زیستگاه جمهوری اسلامی داشته باشد و بتواند در لایه بسیج نخبگانی حرکت جدی انجام دهد. در بین کاندیداها موجود به جز آقای جلیلی، هیچکسی هوادار فعال ندارد. سیاست مدار ترازی که بتواند کشور را اداره کند فردی است که سیاست ورزی وی واجد این استحکام و ایده محوری باشد. آقای جلیلی با یک تراز غیرقابل مقایسه ای خود را نسبت به سایر کاندیداها نشان داده است.

سید علی کشفی، رییس موسسه علم و سیاست اشراق در این همایش بیان کرد: بنده نیامده ام که در خصوص رای دادن به آقای جلیلی صحبت کنم بلکه آمده‌ام تا بگویم که اگر به آقای جلیلی رای می‌دهیم متوجه مخاطرات آن هستیم؟ آقای جلیلی یا در این انتخابات پیروز می شوند یا اگر شکست خوردند آنچه که در درجه اول اهمیت دارد جمعیتی است وفادارانه به ایشان رای می‌دهند. این روزها این جمعیت می‌توانند با هم عهدی ببندند و حتی در صورت انصراف و یا شکست آقای جلیلی این عهد می تواند حفظ شود و آن عهد تشکیل یک اجتماع سیاسی است. این چیزی است که ما به آن نیاز داریم.

وی در ادامه تاکید کرد: دکتر جلیلی به دلایلی مستند هستند که چنین تشکیلاتی را رهبری کنند چراکه نگاه گشوده‌ای به جوانان و استعدادها دارند. استقبال می کنند از گفت وگو و استقبال می کنند از یادگیری، اما چرا ممکن است نتواند چراکه در طول ۱۱ سال گذشته تلاش کرده این جمعیت را به عنوان یک نقطه کارشناسی مدیریت کند نه به عنوان یک جمعیت سیاسی. نقطه نیاز جمهوری اسلامی ایران چنین جمعیت سیاسی است. همه برنامه‌ها نیازمند نیروهای با اراده ای است که آن را انجام دهند. امیدوارم در این روزها گفت وگوهای انتخاباتی ما حاوی اراده ای برای ایجاد این اجماع سیاسی باشد. به این دلیل به آقای جلیلی رای می‌دهیم که ایشان مهم‌ترین استعداد برای تولید این سازماندهی و اجتماع هستند.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=240179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰