تاریخ : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 26 June , 2024
1

توضیح وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات الکترونیک

  • کد خبر : 238186
  • 11 خرداد 1403 - 12:06
توضیح وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات الکترونیک
وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که احتمالاً در چند حوزه دیگر انتخابات الکترونیک برگزار خواهد شد، گفت: ابتدا باید درباره اساس آن با شورای نگهبان به تفاهم برسیم و سپس تعداد حوزه ها را مشخص و اعلام کنیم.
جمهوریت وزیر کشور تأکید کرد: به منظور افزایش تعداد حوزه هایی که انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار می کنند باید با شورای نگهبان به توافق برسیم، اگر این توافق حاصل شود، تعدادی حوزه به لیست حوزه های انتخابات الکترونیک افزوده می شود.
 احمد وحیدی درباره موانع برگزاری انتخابات الکترونیک بیان کرد: در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شد که دستاورد بسیار خوبی داشتیم، ولی در هر مرحله و برای افزایش حوزه ها برای برگزاری انتخابات الکترونیک باید با عزیزان در شورای نگهبان هماهنگی کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر برای اینکه در تعداد حوزه های بیشتری انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود باید با شورای نگهبان به توافق برسیم، اگر این توافق حاصل شد، تعدادی حوزه به لیست حوزه های انتخابات الکترونیک افزوده می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که احتمالاً در چند حوزه دیگر انتخابات الکترونیک برگزار خواهد شد، گفت: ابتدا باید درباره اساس آن با شورای نگهبان به تفاهم برسیم و سپس تعداد حوزه ها را مشخص و اعلام کنیم.
وحیدی درباره اینکه به منظور افزایش مشارکت در انتخابات با شورای نگهبان چه رایزنی هایی صورت گرفته است، اظهار کرد: وزارت کشور برای انجام اقدامات عادی و روتین با شورای نگهبان هماهنگ است و با همکاری هم کار را دنبال می کنیم. موضوع مشارکت مربوط به مردم می شود که ضروری است با حضور خود پای صندوق های رأی این مشارکت بزرگ را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=238186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰