تاریخ : یکشنبه, ۲۸ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 18 August , 2024
1
ابراهیم رضایی در گفت و گو با جمهوریت:

نفوذ هیچ جایگاهی در ترور هنیه ندارد| پرتابه از بیرون اتاق شلیک شده|فرضیه جاسازی مواد منفجره رد شده است

  • کد خبر : 245524
  • 28 مرداد 1403 - 10:15
نفوذ هیچ جایگاهی در ترور هنیه ندارد| پرتابه از بیرون اتاق شلیک شده|فرضیه جاسازی مواد منفجره رد شده است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم برخی ادعاها در مورد مساله «نفوذ» در سپاه در موضوع ترور اسماعیل هنیه را رد و تاکید کرد که پرتابه از بیرون اتاق شلیک شده است.

جمهوریتابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره ادعاهای برخی رسانه های خارجی مبنی بر در دست داشتن شواهدی مبنی بر موضوع نفوذ در نیروهای امنیتی و سپاه در موضوع ترور اسماعیل هنیه در تهران گفت: هفته گذشته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور مقاماتی از بخش ها و دستگاه های مختلف موضوع ترور شهادت شهید هنیه مساله ترور ایشان را مورد بررسی قرار دادیم تاکید شد که مساله نفوذ در ترور ایشان موثر نبوده است.
وی همچنین افزود: شواهد میدانی در این حادثه از جمله این که پرتابه از بیرون محل اقامت شلیک شده مساله نفوذ یا فرضیه جاسازی مواد منفجره در محل اقامت ایشان رد است و قابل پذیرش نیست.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم با بیان این که «تا امروز هیچ شاهد یا مستندی مبنی بر نفوذ یا نفوذی در ترور شهید هنیه نداریم»، خاطر نشان کرد: مجرم اصلی شهادت رژیم صهیونیستی است و به این جنایت پاسخ داده خواهد شد.
به گزارش جمهوریت، بعد از ترور اسماعیل هنیه در تهران، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد که « با توجه به تحقیقات و بررسی‌های بعمل آمده، این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه برد با سر جنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است».
معاون اطلاعات نیروی قدس نیز هفته گذشته در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرده بود که «بررسی‌های تکمیلی» درباره این ترور ادامه دارد، اما این که این اتفاق «حاصل نفوذ نبوده و در این حادثه موضوع نفوذ مطرح نیست.»

 

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=245524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰