تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
0

نخست‌وزیر قطر: چگونه مذاکرات در شرایطی انجام شود که یک طرف، مذاکره‌کننده طرف مقابل را می‌کشد؟

  • کد خبر : 243992
  • 10 مرداد 1403 - 14:56
نخست‌وزیر قطر: چگونه مذاکرات در شرایطی انجام شود که یک طرف، مذاکره‌کننده طرف مقابل را می‌کشد؟
نخست وزیر قطر با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی تأکید کرد ترورها و تشدید تنش این سوال را ایجاد می‌کند که چگونه مذاکراتی انجام می‌شود که یک طرف، طرفی را که با آن مذاکره می‌کند، می‌کشد.

جمهوریت -محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تأکید کرد: ترورها و تشدید تنش این سوال را ایجاد می‌کند که چگونه مذاکراتی انجام می‌شود که طرفی در آن کسی را که با آن مذاکره می‌کند، می‌کشد. صلح منطقه‌ای و بین‌المللی شرکای جدی و موضعی علیه بی‌توجهی و نادیده گرفتن جان مردم می‌طلبد.

طبق گزارش الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با وزرای خارجه و دفاع انگلیس درباره پیامدهای ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه گفت‌وگو کرد.

رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی ـ حماس ـ پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامتش در تهران به شهادت رسید.

پیش از این هم وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، این اقدام رژیم صهیونیستی را نقض صریح قوانین بین‌المللی ارزیابی کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه قطر در این باره آمده است: دولت قطر ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را به شدت محکوم می‌کند، ترور اسماعیل هنیه جنایتی فجیع و تشدید خطرناک تنش و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و انسانی است.

طبق گزارش خبرگزاری قنا، وزارت خارجه قطر اضافه کرد: ترور هنیه و تداوم هدف قرار دادن غیرنظامیان منجر به آشوب و تضعیف شانس صلح خواهد شد. قطر بار دیگر بر موضع خود در رد خشونت، تروریسم و ​​اعمال جنایتکارانه از جمله ترور سیاسی تاکید می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=243992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰