تاریخ : چهارشنبه, ۱۷ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 7 August , 2024
1
واشنگتن‌پست:

اسرائیل بلافاصله ترور هنیه را به آمریکا اطلاع داد

  • کد خبر : 244547
  • 17 مرداد 1403 - 13:44
اسرائیل بلافاصله ترور هنیه را به آمریکا اطلاع داد
منابعی در کاخ سفید فاش کردند رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از ترور شهید «اسماعیل هنیه» در تهران، این مسئله را به واشنگتن اطلاع داد و مسئولیت آن را پذیرفت.

جمهوریت–رسانه آمریکایی به نقل از منابعی در کاخ سفید گزارش داد واشنگتن از ترور «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس در تهران به‌شدت عصبانی و بهت‌زده شده، زیرا با این اقدام رژیم صهیونیستی، ماه‌ها تلاش آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه با شکست مواجه شد.

به گزارش واشنگتن‌پست، اگرچه رژیم صهیونیستی هنوز به‌صورت رسمی مسئولیت ترور شهید هنیه را بر عهده نگرفته است، اما بلافاصله پس از اجرای عملیات ترور، به کاخ سفید اطلاع داد و در پشت پرده، مسئولیت آن را پذیرفت.

حماس در روز سه‌شنبه اعلام کرد «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه که معمار عملیات طوفان الاقصی بود، جانشین هنیه خواهد شد.

رسانه آمریکایی با اشاره به اینکه بسیاری هنیه را چهره‌ای معتدل‌تر و مذاکره‌محورتر می‌دانستند، گزارش داد بسیاری از تحلیلگران اقدام رژیم صهیونیستی برای ترور هنیه را زیر سوال برده و به آن انتقاد وارد کرده‌اند.

این روزنامه گزارش داد مقامات آمریکایی خشمگین هستند که چرا رژیم صهیونیستی قبل از شروع عملیات‌هایی مانند ترور «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله و یا حمله به سفارت ایران در دمشق، مراتب را به واشنگتن اطلاع نداده و آمریکا را بهت‌زده می‌کند.

یک مقام صهیونیست که نخواست نامش فاش شود، به این روزنامه گفت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نتانیاهو اخیرا در این باره یک گفت‌وگوی تلفنی جدی داشتند که فضای «پرتنشی» بر آن حاکم بوده است.

گزارش واشنگتن‌پست با گمانه‌زنی‌های گسترده مبنی بر عزم نتانیاهو برای تشدید تنش‌ها همخوانی دارد.

در پی ترور شهید هنیه، تحلیلگران و چهره‌های سیاسی مختلفی در جهان اعلام کردند هدف اصلی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از این ترور، افزایش تنش‌ها و جلوگیری از پیشرفت مذاکرات آتش‌بس بوده است.

نتانیاهو از یک سو با تهدید اعضای افراطی کابینه ائتلافی خود مواجه است که خواستار تشدید جنگ در غزه هستند؛ از سوی دیگر او می‌داند در صورت پایان جنگ، در سیاست باقی نخواهد ماند و با از دست دادن قدرتش، باید درگیر پرونده‌های قضایی گوناگونی شود که در دادگاه‌های اراضی اشغالی علیه او تشکیل شده است.

 

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=244547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰