تاریخ : دوشنبه, ۱۵ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 5 August , 2024
1

بایدن به نتانیاهو: از “مزخرف گفتن به من” دست بردار

  • کد خبر : 244391
  • 15 مرداد 1403 - 16:37
بایدن به نتانیاهو: از “مزخرف گفتن به من” دست بردار
یک مقام ارشد آمریکایی به روزنامه هاآرتص گفت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به آمریکا «ناسپاسی» می‌کند و درباره توافق آزادسازی اسرا دروغ گفته است.

جمهوریت–این مقام آمریکایی در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی هاآرتص بیان کرد: «بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) به میزان کمک‌هایی که واشنگتن از زمان آغاز جنگ ارائه کرده، بی‌احترامی می‌کند. هم‌چنین، جو بایدن (رئیس‌جمهور آمریکا) متوجه شده است که نتانیاهو درباره توافق آزادی اسرا دروغ گفته است.»

 

این مقام آمریکایی افزود: «بایدن چنین چیزی را علنی نمی‌گوید اما در جلسه‌ای که داشتند به نتانیاهو گفته که از “مزخرف گفتن به من” دست بردار.»

نتانیاهو روز پنجشنبه، چند روز پس از سفرش به واشنگتن به طور تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگو کرد.

این مقام آمریکایی، گفت‌وگو تلفنی میان بایدن – نتانیاهو را «دشوار و متشنج» توصیف کرد.

او با اشاره به وضعیت جنگ غزه و جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی در این باریکه گفت: «نتانیاهو سعی می‌کند به جای تمرکز بر توافق آزادی اسرا، جنگ را طولانی‌تر کند. این قضیه، موقعیت را برای ما نسبت به حمایت از اسرائیل دشوارتر می‌کند.»

در حالی که تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد سیصد و چهارمین روز خود شده، رژیم اشغالگر کشتار جدیدی را انجام داد و چادرهای آوارگان در مجاورت بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در وسط نوار غزه را هدف قرار داد که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن شد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۳۹ هزار و ۵۸۳ شهید و ۹۱ هزار و ۳۹۸ زخمی رسیده است.

 

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=244391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰