تاریخ : یکشنبه, ۲۸ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 18 August , 2024
1
در گفت و گو با جمهوریت مطرح شد:

ارزیابی از کابینه پزشکیان | پیش‌بینی عضو هیات رییسه از عدم رای اعتماد به ۵ وزیر | دفاع تاجگردون از همتی

  • کد خبر : 245609
  • 28 مرداد 1403 - 17:14
ارزیابی از کابینه پزشکیان | پیش‌بینی عضو هیات رییسه از عدم رای اعتماد به ۵ وزیر | دفاع تاجگردون از همتی
عضو هیات رییسه مجلس می گوید که ترکیب کابینه مسعود پزشکیان از نظر سیاسی و کارشناسی یکدست نیست و نمایندگان به حدود 5 وزیر نقدهای جدی از دیدگاه های سیاسی یا کارشناسی دارند.

جمهوریت–محمد رشیدی، عضو هیات رییسه مجلس دوازدهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان برای دولت چهاردهم گفت: نظر آقای پزشکیان این بودکه از طیف های مختلف استفاده کند اما نظر دوستان این است که کابینه از یکدستی برخوردار نیست.
این نماینده مجلس دوازدهم با بیان این که «به نظر می رسد نمایندگان بر روی حدود ۵تن از وزرا نظر جدی مخالف دارند»، افزود: این نشان دهنده این است که یکدستی در کابینه دیده نشده است.
وی ادامه داد:برخی از نمایندگان بعضی از وزرا را چهره سیاسی تند می دانند و برخی را به لحاظ مدیریتی دارای نقص ارزیابی می کنند، برخی هم ممکن است در دولت قبل کار کردند اما از نظر نمایندگان کارنامه قابل قبولی در دولت قبل هم نداشتند و به نظرم حتما به چالش کشیده می شوند چرا که حتی زمان مرحوم رییسی نمایندگان نسبت به برخی وزرا مخالفت هایی داشتند.
رشیدی با بیان این که بستن ترکیب کابینه حق رییس جمهور است اما می شد کابینه بهتری را معرفی کرد»، گفت: اقای پزشکیان از طیف های های زیادی مشورت می گیرد و این قابل ستایش است اکما می شد هم از نظر سیاسی و هم از لحاظ کارشناسی کابینه بهتری را معرفی کرد.
عضو هیات رییسه مجلس با بیان این که «درباره رای اعتماد به ۵ تا ۶ وزیر در بین نمایندگان بحث های جدی مطرح است»، خاطر نشان کرد: نحوه دفاع وزرا از خود در جلسات علنی بررسی رای اعتماد می تواند بر این نظرات اثرگذار باشد.

 

*تاجگردون: ترکیب کابینه در مقایسه با دولت های قبل مثبت است | دفاع از معرفی همتی به عنوان وزیر اقتصاد

غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون بودجه مجلس دوازدهم نیز در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت در ارزیابی از ترکیب کابینه معرفی شده پزشکیان گفت: به نظرم ترکیب مثبت است و اگر با همین رویه وزرا تایید شوند اتفاق خوبی است.
وی با تاکید بر این که کابینه فعلی ترکیب هماهنگی دارد، افزود: به نظرم ترکیب معرفی شده برای دولت چهاردهم بهتر از دولت قبل و حتی دولت های قبل‌تر است.
تاجگردون با دفاع از معرفی عبدالرضا همتی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی خاطر نشان کرد: آقای همتی گزینه قابل دفاعی است و تصور میکنم با حضور ایشان اتفاقات مناسبی در حوزه اقتصاد رقم بخورد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=245609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰