تاریخ : چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024
1
هاشمی:

در رای اعتماد به وزرای کابینه فرصت سوزی نشود

  • کد خبر : 245271
  • 24 مرداد 1403 - 13:40
در رای اعتماد به وزرای کابینه فرصت سوزی نشود
یک فعال سیاسی تاکید کرد: لازم است همه احزاب، گروه ها، تشکل ها و مجلس رئیس جمهور را در تشکیل سریع تر کابینه همراهی کنند.

جمهوریتمحمد هاشمی  با اشاره به ضرورت همراهی با دولت جهت تشکیل سریع کابینه، بیان کرد: اکنون بیشتر از دو ماه است که کشور از دولت و قوه مجریه محروم است. کار در دست تیم قبلی است و از آنجا که آنها نیز می دانند که حضورشان موقتی است نمی توانند تصمیمات جدی اتخاذ کنند؛ بنابراین باتوجه به شرایط و بحران هایی که ما در داخل کشور داریم. مسائل مهمی جلوی پای ما قرار گرفته است و نباید به دام آنها افتاد.

وی اظهار کرد: مسائل اقتصادی نیز اظهر من الشمس است. اوضاع اقتصادی کشور خوب نیست. معیشت مردم سخت می گذرد؛ بنابراین حتی اگر یک روز زودتر کابینه تشکیل شود و تیم دولت کار خود را شروع کند به نفع کشور است. مجلس نیز بر اساس توصیه های رهبری باید با ریاست جمهوری همکاری داشته باشد. مجلس هم تکلیف شرعی و هم تکلیف قانونی دارد تا برای سامان یافتن قوه مجریه همکاری لازم را داشته باشد.

این فعال سیاسی در ادامه اظهار کرد: رئیس جمهور در دوران رقابت های انتخاباتی و در زمانی که پیروز شد چند جمله را همواره تاکید داشتند. یکی اینکه مملکت را با یک جناح و یک گروه نمی توان اداره کرد. ما دعوا نداریم. با تعامل باید مسائل کشور را حل کرد. مبنای کار رئیس جمهور در انتخاب وزرا، نگاه کارشناسی و تخصص و شناخت به حوزه بوده است. رئیس جمهور همواره بر این اصل تاکید داشت و در تشکیل کابینه نیز به این موضوع توجه داشته است.

وی تاکید کرد:  لازم است همه احزاب، گروه ها، تشکل ها و مجلس رئیس جمهور را در تشکیل کابینه همراهی کنند، نباید کار را معطل کرد. اگر یک یا چند وزیر رای نیاورند مجدد یک ماه زمان می برد تا وزیر جدید به مجلس معرفی شود و رای اعتماد اخذ کند. ما نباید فرصت سوزی داشته باشیم بلکه باید فرصت ها را خرید.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=245271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰