تاریخ : دوشنبه, ۲۲ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 12 August , 2024
2
تروئیکای اروپایی:

ایران و متحدانش تنش‌های منطقه‌ای را تشدید نکنند!

  • کد خبر : 245061
  • 22 مرداد 1403 - 15:10
ایران و متحدانش تنش‌های منطقه‌ای را تشدید نکنند!
کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه بدون اشاره به آتش‌افروزی‌ها و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در غزه و منطقه غرب آسیا، از « از ایران و متحدانش» خواستند از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند، خودداری کنند.

جمهوریت«کر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان روز دوشنبه بیانیه مشترکی را درباره تحولات در منطقه غرب آسیا منتشر کردند.

سران این سه کشور با اشاره به مذاکرات آتش‌بس در غزه، خاطرنشان کردند: «ما از تلاش‌های شرکای خود در قطر، مصر و ایالات متحده برای حصول توافق بر سر آتش‌بس و آزادی اسرا استقبال می‌کنیم. ما بیانیه مشترک شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، رئیس جمهور السیسی و همچنین رئیس جمهور بایدن مبنی بر ازسرگیری فوری مذاکرات را تأیید می‌کنیم. ما نیز معتقدیم که تاخیر بیشتری نباید وجود داشته باشد».

کشورهای آمریکا، قطر و مصر بامداد جمعه و در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند توافق برای توقف درگیری‌ها در غزه و آزادی اسرا تکمیل شده و باید بدون تاخیری نهایی شود. طبق این بیانیه، «پس از ماه‌ها فعالیت، میانجیگران آماده هستند تا پیشنهاد نهایی را به حماس و اسرائیل ارائه کنند». این کشورها گفته‌اند تنها جزئیات توافق باقی مانده است و باید روی آن کار شود.

تروئیکای اروپایی در ادامه بیانیه خود آورده‌اند: «ما با همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها همکاری کرده و از هیچ تلاشی برای کاهش تنش‌ها و یافتن راهی برای برقراری ثبات دریغ نمی‌کنیم. جنگ باید اکنون پایان یابد و تمامی اسرایی که هنوز در بازداشت حماس هستند، باید آزاد شوند. مردم غزه به تحویل و توزیع فوری و بدون محدودیت کمک نیاز دارند».

این سه کشور اروپایی بدون اشاره به آتش‌افروزی رژیم صهیونیستی در طول ۱۰ ماه گذشته و همچنین اقدامات تروریستی مانند ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، تصریح کردند: «ما عمیقا نگران افزایش تنش در منطقه هستیم و در تعهد خود به کاهش تنش و ثبات منطقه‌ای متحد هستیم. در این زمینه، به‌ویژه از ایران و متحدانش می‌خواهیم از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند و فرصت توافق بر سر آتش‌بس و آزادی اسرا را به خطر می‌اندازد، خودداری کنند».

این ادعاها در حالی است که به اذعان مقام رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانع اصلی در ایجاد آتش‌بس در غزه است.

سران انگلیس، آلمان و فرانسه افزودند: «آن‌ها مسئولیت اقداماتی را بر عهده خواهند داشت که این فرصت برای صلح و ثبات را به خطر می‌اندازد. هیچ کشور یا ملتی از تشدید بیشتر تنش در خاورمیانه سودی نخواهد برد».

 

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=245061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰