تاریخ : پنجشنبه, ۱۱ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 1 August , 2024
1

پادشاه عربستان به پزشکیان نامه نوشت

  • کد خبر : 244018
  • 11 مرداد 1403 - 17:03
پادشاه عربستان به پزشکیان نامه نوشت
پادشاه عربستان سعودی در پیامی مکتوب به رئیس جمهوری اسلامی ایران، درباره توسعه روابط میان ۲ کشور ابراز امیدواری کرد.

جمهوریت –«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی پیامی مکتوب را به «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور جدید ایران در رابطه با روابط دوجانبه ارسال کرد.

خبرگزاری عربستان (واس) گزارش داد «منصور بن متعب بن عبدالعزیز» وزیر کشور، عضو شورای وزیران و مشاور ملک سلمان عصر سه‌شنبه و در مراسم استقبال پزشکیان از او در تهران، این پیام را به رئیس جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرده است.

طبق این گزارش، این مقام سعودی، سلام ملک سلمان و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد او را به رئیس‌جمهور ایران ابلاغ کرد.

منصور بن متعب همچنین آرزوی پادشاه و ولی‌عهد عربستان برای ادامه توسعه روابط و شکوفایی و پیشرفت بیشتر برای دولت و ملت ایران را به پزشکیان ابلاغ کرد.

این دیدار با حضور «ولید بن عبدالکریم الخریجی» معاون وزیر خارجه عربستان و «عبدالله بن سعود العنزی» سفیر این کشور در تهران و همچنین «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه ایران انجام شد.

پزشکیان نیز در این دیدار گفت: ارتباط ایران و عربستان علاوه بر ملاحظات همسایگی و مراودات برادرانه و صمیمی، با پیوندها و اشتراکات دینی و اعتقادی نیز گره خورده و ما را به یک ید واحده تبدیل کرده است.

پیشتر نیز پادشاه و ولی‌عهد عربستان سعودی در پیام‌های جداگانه پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به او تبریک گفته بودند.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=244018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰