تاریخ : چهارشنبه, ۳ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 July , 2024
0

همه چیز درباره تنها شرکت ثبت شده مسعود پزشکیان

  • کد خبر : 243425
  • 03 مرداد 1403 - 11:37
همه چیز درباره تنها شرکت ثبت شده مسعود پزشکیان
با دیجیتالی شدن اطلاعات ثبت شرکت ها و موسسات تجاری و عمومی و امکان جستجوی نام افراد در سامانه های ثبتی می توان به اطلاعات جالب و قابل تاملی در این خصوص دست یافت.

جمهوریت –خبرنگار تابناک نام همه روسای جمهور سابق را در این سامانه جستجو کرد و نتیجه این شد که از میان روسای جمهور ایران، تنها نام مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب رسما در یک “شرکت” ثبت شده است: شرکت خیریه امدادگران عاشورا شعبه آذربایجان شرقی.

 

 

در بخش تاریخچه شرکت امدادگران عاشورا با اشاره به اینکه این شرکت از یک هیات مذهبی با همین نام شکل گرفته است، آمده است:در سال ۱۳۸۰ و در پایان مراسم روز قدس در مجمع بانیان این هیئت پیشنهاد تأسیس خیریه‌ ای با همین نام مطرح و مورد استقبال واقع شد و با کسب اطلاع و نظر از مقام معظم رهبری مقدمات تأسیس موسسه خیریه امدادگران عاشورا فراهم گردید

این خیریه در ۳۱ شهر و استان شعبه دارد و یک خیریه سراسری محسوب میشود.

شرکت خیریه امدادگران عاشورا  با شماره ۱۵۳۸۷  به نام سردار سرتیپ پاسدار نصرالله فتحیان مسئول بهداری رزمی سپاه در دوران دفاع مقدس و مسئول بهداری رزمی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برای درمان بیماران صعب العلاج و سرطانی ثبت شده است.سردار فتحیان همچنین از وزیر اسبق بهداشت، دکتر قاضی زاده هاشمی حکم مشاوره در بهداری رزمی را دریافت کرده بود.

سردار فتحیان تا چند ماه قبل مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی دارویی برکت بود، این شرکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام است؛ با تاسیس گروه دارویی برکت، برخی از کارخانه‌های داروسازی، از جمله از مهم‌ترین شرکت‌های دارویی ایران یعنی تولید دارو و پخش البرز(مصادره شده از خانواده خسروشاهی) به این گروه داده شد. شرکت بازرگانی کی بی سی نیز به گروه برکت داده شده است. شرکت‌های سبحان دارو، سبحان انکولوژی و ایران دارو از دیگر کارخانه‌هایی هستند که در حال حاضر بنیاد دارویی برکت مالکیت آنها را بر عهده دارد

گروه دارویی برکت از طریق ۲۵ شرکت تابعهٔ خود ۱۴ درصد از کل داروهای ضروری کشور ایران را تأمین می‌کند. گفتنی است این شرکت در دوران ریاست دکتر محمد مخبر بر ستاد اجرایی فرمان امام، مسئول تولید واکسن ملی(برکت) ضد کرونا بود.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=243425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰