تاریخ : پنجشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 27 June , 2024
1
ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران:

سیاست زدگی افراطی و قبیله‌گرایی از عوامل کلیدی ناکارامدی و بی‌ثباتی مدیریت است

  • کد خبر : 239781
  • 01 تیر 1403 - 15:43
سیاست زدگی افراطی و قبیله‌گرایی از عوامل کلیدی ناکارامدی و بی‌ثباتی مدیریت است
ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران خطاب به مدیران ارشد و به ویژه رئیس جمهور منتخب ملت گفت: سیاست زدگی منفی و افراطی و قبیله‌گرایی از عوامل کلیدی ناکارآمدی نظام اداری و بی‌ثباتی مدیریت است.
جمهوریت –خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: جایگزین کردن معیارهای سیاسی و جناحی به جای معیارهای شایستگی از مهم‌ترین عوامل ناکارآمدی دستگاه اداری کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امروز (اول تیرماه) در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: جایگزین کردن معیارهای سیاسی و جناحی به جای معیارهای شایستگی از مهم‌ترین عوامل ناکارآمدی دستگاه اداری کشور است.
وی افزود: از مهم‌ترین پیامدهای سیاست زدگی نظام مدیریت، کاهش و تنزل کیفیت مدیریت کشور، اتلاف منابع، گسترش فساد، افزایش سطح نارضایتی مردم و بر زمین ماندن برنامه‌های توسعه کشور است.
ابوترابی‌ فرد افزود: سوء مدیریت در منابع کشور از اصلی‌ترین علل عدم توفیق در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.
امام جمعه موقت تهران خطاب به مدیران ارشد و به ویژه رئیس جمهور منتخب ملت گفت: سیاست زدگی منفی و افراطی و قبیله‌گرایی از عوامل کلیدی ناکارآمدی نظام اداری و بی‌ثباتی مدیریت است.
وی با طرح این پرسش‌ها که چرا وعده صادق سطح اعتماد عمومی را ارتقا بخشید؟ چرا بازدارندگی دفاعی کشور زمینه ساز وحدت و امنیت ملی شد؟ چرا قدرت سیاسی و نفوذ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران از مهمترین عوامل همبستگی و انسجام ملی و اسلامی است؟ توضیح داد: چون نظام دفاعی کشور تحت فرماندهی و مدیریت فرمانده معظم کل قوا و با استفاده از تجارب دفاع مقدس و چهره‌های  عالم، متعهد و کار آزموده و همچنین تحلیل درست از آرایش قدرت‌های سیاسی و نظامی و  برنامه‌ریزی مبتنی بر عالی‌ترین سطح دانش ساختار و نظام اداری مناسب با ارزیابی مستمر عهده‌دار این مهم بوده است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری قرار داریم گفت: مطابق اصل ششم قانون اساسی، کشور باید به اتکا آراء عمومی و از راه انتخابات اداره شود و جمهوری اسلامی در طول بیش از چهار دهه گذشته پرونده درخشان و افتخارآفرینی در این حوزه ارائه کرده است، آن هم در کشوری که سابقه ۲۵۰۰ ساله استبداد را دارد.
وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت مقام معظم رهبری اظهار داشتند که کلمه جمهوری و اسلامی وابسته به انتخابات است و اگر انتخابات در کشور نباشد یا دیکتاتوری است و یا هرج و مرج.
ابوترابی فرد همچنین به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر حضور پرشور مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: امیدوارم با مشارکت بالای مردم، زمینه افزایش وحدت و اقتدار ملی فراهم گردد و با انتخاب شایسته‌ترین فرد راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های متعالی اسلام و انقلاب و همچنین توسعه و پیشرفت اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور هموار شود.
وی با بیان اینکه بدون تردید مشارکت گسترده سیاسی شهروندان گروه‌ها و احزاب در انتخابات و تعیین شایسته‌ترین فرد برای مدیریت دستگاه اجرایی کشور نقش تعیین کننده‌ای در افزایش اقتدار ملی و تحکیم پیوند دولت و ملت ایفا می‌کند، تصریح کرد: جوانان و ملت بزرگوار ایران خانم‌ها و آقایان و همه اصناف و اقشار از جمله مجامع علمی و دانشگاهی باید از این ظرفیت اقتدارآفرین نظام جمهوری اسلامی به شایستگی استفاده کند و با این حضور، حضور خود در منطقه و جهان را در برابر قدرت‌های بزرگ با اقتدار تثبیت نمایند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:در این روزهای پربحث شورآفرین که نظام جمهوری اسلامی عالی‌ترین سطح از اقتدار سیاسی و نفوذ و تاثیرگذاری فرهنگی سیاسی خود را به نمایش گذاشته است و در قلل رفیعی از امنیت و اقتدار دفاعی قرار داریم و همچنین با توجه به حادثه تلخ شهادت کاروان اخلاق و ادب و تلاش و خدمت باید از هر فرصت و هر جایگاه و تریبونی برای تبیین و تحلیل ظرفیت‌های انباشته شده نظام در طول چهار دهه که پشتوانه اقتدار و امید برای برون رفت از چالش‌ها بوده است، استفاده کنیم. که این مهم‌ترین رسالت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=239781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰