تاریخ : سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 18 June , 2024
2

گله خرس‌ها در ارتفاعات شرق گیلان

  • کد خبر : 239324
  • 26 خرداد 1403 - 12:47
گله خرس‌ها در ارتفاعات شرق گیلان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از مشاهده همزمان ۲ قلاده خرس قهوه‌ای، هر کدام با ۲ توله خرس بصورت مجزا در شهرستانهای رودسر و لنگرود واقع در شرق استان خبر داد.

جمهوریت-به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست گیلان، حمزه عشوری روز شنبه گفت: کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست ۲ شهرستان یادشده در روزهای اخیر طی حضور موثر و پایش مناطق تحت مدیریت در ارتفاعات جنگلی موفق شدند در یک اتفاق کم نظیر از ۲ قلاده خرس قهوه‌ای به همراه توله‌هایشان فیلمبرداری کنند.
وی از ساکنان روستاها و جوامع محلی منطقه جنگلی خواست در صورت مشاهده خرس بدون ایجاد چالش و درگیری موارد را به کارشناسان محیط زیست اطلاع رسانی کنند.
عشوری تاکید کرد: در این فصل که بیشتر جوامع محلی برای برداشت گیاهان داروئی به مناطق زیستگاه‌های این شهرستانها می‌روند، ممکن است با گونه‌های حیات وحش برخورد داشته باشند؛ لذا باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که موجب ناامنی درزیستگاه‌های حیات وحش نشوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه خرس وحشی از گونه‌های تحت حفاظت است، از ساکنان جوامع محلی مناطق جنگلی این ۲ شهرستان خواست با همکاری بیشتر با کارشناسان و یگان حفاظت محیط زیست برای حفاظت بیشتر از این گونه جانوری ، کوشا باشند.

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=239324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰