تاریخ : پنجشنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 20 June , 2024
1

سگ دوستی یا نوع دوستی

  • کد خبر : 239187
  • 24 خرداد 1403 - 21:46
سگ دوستی یا نوع دوستی
اتفاقات چند سال اخیر موجب افزایش بیش از حد جمعیت سگ های ولگرد شده است در پی حمایت های بی دریغ برخی ، امروزه موضوع بسیار جدی تر از رشد بی رویه این حیوانات و یا مسائل بهداشتی و شهری شده است.

جمهوریت  ناصر تبریزی نوشت: چند سالی ست  کسانی به نیت حمایت از  حیوانات، بویژه از سگها و گربه های ولگرد، اقدام به تغذیه آنان کرده، و با انواع و اقسام خوراکی ها از گوشت چرخ کرده گرفته تا غذا های ویژه را با قیمت های نجومی  خریداری و به تغذیه آنان می پردازند.

اتفاقات چند سال اخیر  موجب افزایش بیش از حد جمعیت سگ های ولگرد شده است در پی حمایت های بی دریغ برخی ، امروزه موضوع  بسیار جدی تر  شده است.

همگی قطعا ناظر اقدام سخاوتمندانه برخی در جاده ها بوده ایم. عده ای با خرید آلایش های دام و طیور، از پای مرغ گرفته  تا انواع و اقسام استخوان، جگر سفید و … در حواشی شهرها ، عاشقانه و مهربانانه مشغول  پذیرایی از انبوه سگ هاهستند…. سگ که هایی در سایه عشق خالصانه طرفدارن حیوانات می خورند و می آشامند  تولید مثل می کنند…..

قبل طرح هر بحثی، توجه خوانندگان عزیز را به چند خبر و یک آمار جلب می کنم:

  • مرگ دلخراش دختر بچه درپی حمله سگ ولگرد: چند روز گذشته فیلمی دلخراش از حمله یک سگ ولگرد به دختربچه ۸ ساله نکایی منتشر شد ؛ متأسفانه عصر روز سه‌شنبه هفته جاری این کودک به‌ علت ابتلا به بیماری هاری ناشی از گازگرفتگی سگ به کام “مرگ” فرو رفت!(۱۰ خرداد تابناک)
  • ۲۴ ساعت پس از مرگ دردناک کودک ۵ ساله دزفولی که به دلیل حمله سگ و مبتلا شدن به بیماری هاری، جان خود را دست داده بود، ‌ دختر ۹ ساله دیگری که در شهرستان نکا، قربانی حمله سگ شده بود، در بیمارستان جان باخت.(۲۴ خرداد همشهری آنلاین)
  • روایت پدری که بر اثر حمله سگ‌های ولگرد پسر ۵ ساله خود را از دست داد و حالا خواستار همفکری مسئولان برای جمع آوری سگ‌ها و حل این معضل در شهرهای مختلف کشور است (خبر آنلاین ۱۰ خرداد)
  • مرد هنرمند و سگ‌دوستی که در آخر توسط سگ‌های ولگرد در شهریار کشته شد (فیلم گزارش تصویری آپارات پاییز ۱۴۰۲)
  • مرگ شهروند شاهین شهری بر اثر حمله سگ‌های وحشی: این حادثه در زمین‌های بایر اطراف اتوبان معلم در نزدیکی مسکن مهر شاهین شهر اتفاق افتاده است.(خبرگزاری آفتاب)

آمار حیرت آور سگ گزیدگی در کشور

شیرزادی  رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت  در یک گفتگو با خبرگزاری مهر، اظهار کرد: بر اساس آخرین وضعیت بروز حیوان گزیدگی در کشور، بیشترین میزان بروز در استان‌های گلستان و اردبیل تهران (۵۰۳ و ۳۹۸ مورد در صد هزار نفر جمعیت) و پس از آن استان‌های خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری (۳۹۷ و ۲۹۲ مورد در صد هزار نفر جمعیت) بوده است.

او افزود: طی چهار سال گذشته آمار گاز گرفته شدن رو به افزایش بوده، به‌گونه‌ای که در سال اول ۱۰۰ هزار مورد، در سال دوم ۲۰۰ هزار مورد، سال سوم ۳۳۰ هزار مورد و سال چهارم که سال گذشته است، ۳۶۰ هزار مورد گاز گرفتگی گزارش شده است

همچنین طبق گفته سال گذشته ۱۶ مورد مرگ در اثر هاری رخ داد که این آمار بسیار بالایی است و حدود صدها میلیون تومان و بیش از چندین میلیارد تومان برای واردات و تزریق واکسن‌های مختلف هزینه می‌شود.

نکته:

طرفدارن حیوانات فراموش کرده اند که دخالت در زندگی این گونه از جانورانی که قرن هاست در کنار انسان زندگی می کنند

بارها و بارها دست اندکاران محیط شهری از شهرداری ها گرفته تا سازمان های مرتبط زیست محیطی و بهداشتی کشور اخطار داده اند، تغذیه بی رویه سگ های ولگرد خطرناک است! در این راستا حتی قانونی نیز ا به تصویب رسیده و اجرایی شده است. برمبنای این مصوبه تغذیه حیوانات فقط در صورتی مجاز است که در کنترل و اختیار شخص باشد و نمی توان در کوچه و بازار به سگ های ولگرد خدمات ارائه داد.

دوستداران حیوانات چه اصراری بر تغذیه بی رویه جانوران ولگرد دارند؟

رشد بی رویه جمعیت سگ های ولگرد، امروزه تبدیل به یک معضل اجتماعی و شهری شده است.کافی است نیم نگاهی به آمار کودکان و خردسالانه و مردان و زنانی که گرفتار حمله این حیوانات ولگرد شده اند، بیاندازید تا عواقب دردناک به اصطلاح حمایت از سگ های ولگرد را به عین مشاهده کنید.

چنانچه هزینه  چند میلیاردی گزیدگی این حیوانات را نادیده بگیریم، آیا  می توان جوابگوی پدران و ماردانی بود که فرزندانشان این گونه  طعمه سگ های ولگرد و بیمار شده و جان خود را از دست می دهند؟…

توصیه می کنم:

  • هر بار که خوراک به دست می خواهید به سگ های بی صاحب غذا دهید به یاد بیاورید، فریاد ها و ضجه های آن هنر مندی را که برای تمرین موسیقی به بیابان های شهریار رفته بود و در میان پنجه های ده ها سگ پاره پاره شد ….
  • هر بار که عشق شما به این حیوانات، وسوسه تغذیه آنان را در شما جلوه گر ساخت، به یاد بیاورید دختران خردسالی که که در میان دندان سگ های بیمار و عصبانی فریاد می کشیدند…..
  • هر بار هوس نیکویی به جانوران را داشتید، به یاد بیاورید هزاران کودک بی سرپرستی را که در خیابان ها و چهار راه ها روزانه تا ۱۴ ساعت کار می کنند…..

می توان مهربان بود، می توان سخاوتمند بود، می توان به« همه هستی» عشق ورزید! اما خروجی این مهربانی و عشق ورزی باید در جهت برکت و زیبایی باشد و هر اقدام ما لبخندی را بر چهره دیگری بنشاند…

طرفداری از حیوانات حس با شکوهی است ، اما به جای خیانت به آنان و ظلم به همنوعان خود، راه منطقی را برگزینیم….

می توان یک جانور سرگردان را صاحب کاشانه کرد و در محیطی که قابل کنترل باشد به آنان نیز عشق ورزید….

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=239187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰