تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

تهران با این شرایط توافق هسته ای را امضا نمی کند

  • کد خبر : 191194
  • 16 خرداد 1402 - 11:23
تهران با این شرایط توافق هسته ای را امضا نمی کند
محمد مرندی عضو تیم مذاکراتی ایران می گوید که توافق هسته‌ای آماده و در انتظار امضای اروپایی‌هاست و زمان آن فرا رسیده است، تا زمانی که همه پرونده‌ها در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل و فصل نشود، تهران این توافق را امضا نخواهد کرد.

جمهوریت – محمد مرندی، تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با شبکه “المیادین” تصریح کرد: دولت‌های غربی مدام در مورد فعالیت هسته‌ای ایران دروغ می‌گویند و امروز این موضوع ثابت شده است. پس از حل و فصل دو پرونده اخیر، تعداد پرونده‌های موجود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران کاهش یافته است.

بخش هایی از گفت و گوی مرندی را در ادامه می خوانید:

  • توافق هسته‌ای آماده و در انتظار امضای اروپایی‌هاست و زمان آن فرا رسیده است، تا زمانی که همه پرونده‌ها در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل و فصل نشود، تهران این توافق را امضا نخواهد کرد.
  • توافق هسته‌ای باید به گونه‌ای تنظیم شود که مجال تقلب در آن وجود نداشته باشد، رافائل گروسی، مدیرکل فعلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «مستقل» نیست.
  • ایران دیگر منتظر آمریکا نخواهد ماند و با کشور‌های دیگر از جمله کشور‌های آسیایی روابط برقرار خواهد کرد،  سیاست واشنگتن در غرب آسیا حفظ و بقای اختلاف به نفع اسرائیل است.
  • آمریکا به دنبال ایجاد سرگرمی در منطقه است و ایران بهانه‌ای برای آن است. با این وجود، جهان در حال تغییر و توسعه است و قدرت آمریکا در حال کاهش است که این امر موجب می‌شود تا تحریم‌های ایران کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=191194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰