تاریخ : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 26 June , 2024
2

مصرف مکمل آهن برای چه کسانی ضروری است؟

  • کد خبر : 239610
  • 29 خرداد 1403 - 12:52
مصرف مکمل آهن برای چه کسانی ضروری است؟
آهن یک ماده مغذی است که نقش‌های مهمی در بدن ایفا می‌کند؛ از جمله حفظ سلامت و انرژی. مصرف مکمل‌های آهن یک راه عالی برای جبران کمبود آهن خون به شمار می‌آید.

جمهوریت – مکمل‌های آهن می‌توانند به جبران سطح پایین آهن یا درمان کم‌خونی و فقر آهن کمک کنند. این مکمل‌ها معمولاً سریع‌تر از رژیم‌های غذایی مربوطه نتیجه می‌دهند و اغلب به عنوان روش درمانیِ مناسب تجویز می‌شوند. مکمل‌های آهن به ویژه برای افرادی که مستعد فقر آهن هستند، مفید است. مصرف مکمل‌های آهن برای این گروه‌ها ضروری است:

خانم‌های باردار

میزان نیاز بدن زنان به آهن روزانه ۱۵ الی ۱۸ میلی‌گرم است. طبق توصیه مؤسسه بهداشت ملی آمریکا، این میزان در زنان باردار باید روزانه ۲۷ میلی گرم آهن باشد.

*مصرف بیش از حد آهن در این دوران می‌تواند برای سلامت جنین خطرساز باشد. از مصرف خودسرانه مکمل‌ها بپرهیزید و قبل از مصرف هرگونه ویتامین با پزشک دوران بارداری خود مشورت کنید.

نوزادان

نوزادان در ایام ابتدایی زندگی خود به سرعت رشد می‌کنند و میزان نیاز بدنشان به ویتامین‌ها و مواد معدنی روز به روز افزایش می‌یابد. البته در مورد نوزادان نارس مسئله کمی تفاوت دارد. این نوزادان نیازمند مصرف آهن بیشتری هستند که میزان و زمان مصرف آن توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود.

بیماران دیالیزی

بسیاری از بیمارانی که تحت دیالیز قرار می‌گیرند به دریافت آهن اضافی احتیاج دارند چون طی دیالیز مقداری خون از دست می‌دهند.

ورزشکاران

ورزشکاران به واسطه تمریناتی که انجام می‌دهند، بدنشان اکسیژن بیشتری مصرف می‌کند و طبیعی است که این گروه به گلبول‌های قرمز بیشتری احتیاج داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=239610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰