تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3
وزیر ارتباطات:

فیلترینگ خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت است

  • کد خبر : 198047
  • 14 تیر 1402 - 11:36
فیلترینگ خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد:امیدوار هستیم که مرکز ملی فضای مجازی از ظرفیت های خود در دوره جدید استفاده کند تا نقش موثرتری نسبت به گذشته در حوزه فضای مجازی کشور ایفا کند.

جمهوریت –عیسی زارع پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: به مرکز ملی فضای مجازی ماموریت داده شد و ما امیدوار هستیم که مرکز ملی فضای مجازی از ظرفیت های خود در دوره جدید استفاده کند تا نقش موثرتری نسبت به گذشته در حوزه فضای مجازی کشور ایفا کند. از این نقش فرادستگاهی که این مراکز دارد استفاده کنیم برای اینکه مشکلاتی که خارج از اراده وزارت ارتباطات در حوزه شبکه است، برطرف شود.

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه حاکمیت شرکتی و نقشی که شرکت های خصوصی در شبکه که بنا به دلایلی که در گذشته بوده ماموریت خود را به درستی انجام ندادند. به عنوان مثال شرکت مخابرات ایران که در این روزها بحث آن مطرح است و در حوزه تجمیع و شبکه داخلی شهرها و استان ها طی سالیان گذشته وظیفه خود را به درستی انجام نداده است و شبکه اشباع بوده و در برخی از ساعات مشکلاتی را در برخی از استان ها ایجاد کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: موضوع دوم بحث فیلترینگ است که خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت بوده و کمیته ای که در این زمینه وجود دارد، دولت سهم عمده ای در آن ندارد. امیدوار هستیم همان طوری که در حکم انتصاب دبیر جدید شورای عالی  فضای مجازی که توسط رئیس جمهور صادر شده است، بازنگری در سیاست ها و مصادیق فیلترینگ مطرح شده و یکی از خواسته های رئیس جمهور از ایشان بوده، این امر مورد توجه قرار گیرد. بخشی از گلایه های مردم از سرویس ها و سایت هایی است که به اعتقاد ما نیز بلاوجه بسته شده است.

 

بیشتر بخوانید

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=198047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰