تاریخ : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ Wednesday, 18 September , 2024
1
نیویورک تایمز:

پیجر‌های منفجرشده حزب‌الله تایوانی بودند

  • کد خبر : 247810
  • 28 شهریور 1403 - 10:11
پیجر‌های منفجرشده حزب‌الله تایوانی بودند
مقامات آمریکایی درباره انفجار پیجر‌ها در لبنان به نیویورک تایمز گفته اند تجهیزات ارتباطی حزب‌الله تایوانی است. این روزنامه آمریکایی می‌گوید در ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر، پیجر‌ها پیامی دریافت کردند که به نظر می‌رسید از سوی رهبری حزب الله آمده، اما در عوض، این پیام، مواد منفجره را فعال کرد. در همین حال شرکت تایوانی گلد آپولو اعلام کرد دستگاه‌هایی که در لبنان منفجر شدند، نشان تجاری ما را دارند، اما تولید آن‌ها به صورت برون‌سپاری انجام شده است.

جمهوریت –مقامات آمریکایی درباره انفجار پیجر‌ها در لبنان به نیویورک تایمز گفته اند تجهیزات ارتباطی حزب‌الله تایوانی است.

رسانه‌ها عصر سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ از منفجر شدن چند دستگاه ارتباطی (پیجر) متعلق به حزب الله در چند منطقه لبنان خبر دادند که در پی این اتفاق دست کم ۱۱ قربانی و ۴ هزار مجروح بر جا مانده که حال ۴۰۰ نفر وخیم است. سفیر ایران هم در این حادثه مجروح شد.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات نوشته است که ماده منفجره کوچکی در کنار باتری هر دستگاه پیجر کار گذاشته شده بود.

بر این اساس حزب‌الله از شرکت تایوانی گلد آپولو بیش از ۳ هزار دستگاه پیجر وارد کرده بود.

این روزنامه آمریکایی می‌گوید در ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر، پیجر‌ها پیامی دریافت کردند که به نظر می‌رسید از سوی رهبری حزب الله آمده، اما در عوض، این پیام، مواد منفجره را فعال کرد.

سی‌ان‌ان هم به نقل از منابع آگاه نوشته است که انفجار دستگاه‌های پیجر در لبنان عملیات مشترک موساد و ارتش اسرائیل بود.

در همین حال شرکت تایوانی گلد آپولو اعلام کرد دستگاه‌هایی که در لبنان منفجر شدند، نشان تجاری ما را دارند، اما تولید آن‌ها به صورت برون‌سپاری انجام شده است.

این شرکت می‌گوید دستگاه‌هایی که در لبنان منفجر شدند، ساخت یک شرکت اروپایی بوده‌اند.

المانیتور هم به نقل از منابع اطلاعاتی نوشت که اسرائیل پس از جمع‌آوری اطلاعات مبنی بر اینکه دو تن از اعضای حزب_الله به نفوذ به دستگاه‌ها پی برده‌اند، حمله را انجام داد.

بر این اساس، نقشه اصلی این بود که در صورت وقوع جنگ تمام عیار، دستگاه‌ها را منفجر کنند تا به برتری استراتژیک دست یابند، اما  وقتی دو عضو حزب‌الله به ماجرا مشکوک شدند، اسرائیل مجبور به اجرای نقشه انفجار قبل از موعد شد.

عملیات انفجار دستگاه‌های فراخوان “پیجر” در لبنان حتی از ایالات متحده نیز مخفی نگه داشته شد.

هاآرتص هم نوشته است که گزارش‌های آمریکایی حاکی از آن است که اسرائیل دستگاه‌های پیجر در لبنان را از طریق پیامک منفجر کرده است.

در همین حال آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که اسرائیل به واشنگتن اطلاع داده است که این عملیات با جاسازی مقدار کمی مواد منفجره در داخل دستگاه‌های پیجر انجام شده است.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=247810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰