تاریخ : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ Wednesday, 18 September , 2024
1

پیجرها فقط در اختیار اعضای حزب الله لبنان نبود

  • کد خبر : 247807
  • 28 شهریور 1403 - 9:52
پیجرها فقط در اختیار اعضای حزب الله لبنان نبود
شاهد دوم گفت که برای ملاقات با یکی از دوستانش که یکی از پیجرها را هنگام انفجار حمل می کرد به بیمارستان رفته بود. او می گوید: این دستگاه نه تنها در دست افراد حزب الله بلکه در دست همه مردم بود. افرادی بودند که در حوزه امنیتی کار می کردند که از آن وسیله استفاده می کردند و آنها نیز آسیب دیدند.

جمهوریت –شاهدان عینی در گفت و  گو با سی‌ان‌ان توضیح داده‌اند که چگونه افراد مجروح در خیابان‌های پایتخت لبنان پس از انفجارهای مرگبار پیجر روز سه‌شنبه دراز کشیده‌ و در حالی که خون زیادی از آنها می  رفت، درد می کشیدند.

یکی از شاهدان که در خارج از مرکز پزشکی دانشگاه آمریکایی بیروت با سی‌ان‌ان صحبت کرد و خواست نامش فاش نشود، گفت که پس از مطالعه آنلاین در مورد انفجارها در حومه جنوبی بیروت، بیرون رفته است. او گفت: ما به خیابان‌ها رفتیم و حومه شهر را دیدیم که انگار مورد حمله زامبی ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه افراد مجروح به صورت پراکنده در کوچه و خیابان روی زمین افتاده بودند، افزود که تعدادی از دوستانش نیز در میان مجروحان هستند.

شاهد دیگری که همچنین خواست نامش فاش نشود، گفت که در حال رانندگی به سمت محل کارش بود که آمبولانس های صلیب سرخ و افرادی را دید که روی زمین افتاده بودند.

او می گوید: ما تعجب کردیم که تعداد زیادی از مردم روی زمین افتاده بودند در حالی که محیط اطراف انها  اسیبی ندیده بود.  خون در کنار این افراد  جاری بود و مردم با آمبولانس ها به بیمارستان منتقل می شدند. اما ما نمی‌دانستیم چه اتفاقی رخ  داده  است.

شاهد دوم گفت که برای ملاقات با یکی از دوستانش که یکی از پیجرها را هنگام انفجار حمل می کرد به بیمارستان رفته بود. او می گوید: این دستگاه نه تنها در دست افراد حزب الله  بلکه در دست همه مردم بود. افرادی بودند که در حوزه امنیتی کار می کردند که از آن وسیله استفاده می کردند و آنها نیز آسیب دیدند.

سی ان ان در گزارش جداگانه دیگری نوشته که اسرائیل پشت حمله ای بود که باعث شد هزاران پیجر متعلق به اعضای حزب الله به طور همزمان در لبنان منفجر شوند.  بر اساس این گزارش این عملیات که هزاران نفر را در سراسر لبنان مجروح کرد، نتیجه عملیات مشترک سرویس اطلاعاتی اسرائیل، موساد و ارتش اسرائیل بود.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی و دیگر مقامات مطلع در این عملیات گزارش داد که اسرائیل مواد منفجره را در دسته ای از پیجرها قرار داده  که به لبنان وارد شده و به مقصد حزب الله بوده است.

به گزارش نیویورک تایمز، مواد منفجره در کنار باتری در هر پیجر کار گذاشته شده بود و یک سوئیچ برای منفجر کردن آنها از راه دور تعبیه شده بود. به گفته وزارت بهداشت لبنان، این دستگاه‌ها به طور همزمان پس از دریافت پیامی در بعدازظهر سه‌شنبه منفجر شدند و حداقل ۹ نفر کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی شدند که حداقل ۱۷۰ نفر از آنها در وضعیت بدی قرار داشتند.

 

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=247807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰