به گزارش جمهوریت؛ علی دارابی در این کتاب که در ۲۵۷ صفحه -رقعی و با همکاری مسعود مطلبی به چاپ رسانده، با این نگاه تاریخ تحولات سیاسی – اجتماعی ایران معاصر را بررسی می کند که نهاد بازار سنتی و بازاریان به عنوان یکی از لایه های اجتماعی قدیمی ایران، چگونه بنا بر مقتضیات زمان و بسترهای فکری، اجتماعی و اقتصادی خود، روابط متفاوتی با ساخت سیاسی برقرار کرده و در تحولات و پویشهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رقابت و مشارکت داشته اند.“معروف است که بازار، سنگر سنتی اسلام است و روحانیت با اتحاد بازاریان در طول تاریخ و مخصوصاً در دوره اخیر، بیشترین نقش را در تاریخ تحولات ایران داشته اند.
آنها با اتحاد یکدیگر در جنبش تنباکو، انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و پیروزی انقلاب اسامی نقش بسزایی داشته اند؛ تا جایی که به طور قاطع میتوان گفت: یکی از مهمترین پایگاههای انقلاب اسلامی سال۱۳۵۷ بوده است.”چاپ اول این کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب ، عرضه و توزیع می شود .
مطالعه این اثر به مدیران، تصمیم گیرندگان، سیاستمداران، پژوهشگران، به ویژه استادان، دانشجویان، طلاب علوم دینی و عموم علاقمندان به حوزه تاریخ معاصر، جامعه شناسی سیاسی ایران و انقلاب اسلامی توصیه می شود .
بیشتر بخوانید:
- بودجه میراث فرهنگی کشور به تعلیق درآمده
- دعوت ایران از عربستان برای پیوستن به پرونده ثبت ناملموس ضیافت افطار
- بیش از ۲۰ هزار شیء تاریخی از آمریکا به ایران مسترد میشود
- آمریکا الواح هخامنشی را به ایران پس میدهد
- گام نویدبخش مهندس ضرغامی در برگزاری نکوداشت چهرههای ماندگار میراثفرهنگی
- واکنش قائممقام ضرغامی به بازداشت مدیر حافظیه