تاریخ : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 28 September , 2024
5

علی دارابی؛ جامعه شناسی سیاسی بازارسنتی در ایران معاصر را منتشر کرد

  • کد خبر : 236277
  • 23 اردیبهشت 1403 - 7:28
علی دارابی؛ جامعه شناسی سیاسی بازارسنتی در ایران معاصر  را منتشر کرد
نویسنده کتب درسی دانشگاهی از جمله کتابِ "جریان شناسی سیاسی در ایران" که در حال حاضر به چاپ بیست و چهارم رسیده، در 35امین نمایشگاه بین المللی ، کتابِ "جامعه شناسی سیاسی بازارسنتی در ایران معاصر" را با انتشارات سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی عرضه کرده است

به گزارش جمهوریت؛ علی دارابی در این کتاب که در ۲۵۷ صفحه -رقعی و با همکاری مسعود مطلبی به چاپ رسانده، با این نگاه تاریخ تحولات سیاسی – اجتماعی ایران معاصر را بررسی می کند که نهاد بازار سنتی و بازاریان به عنوان یکی از لایه های اجتماعی قدیمی ایران، چگونه بنا بر مقتضیات زمان و بسترهای فکری، اجتماعی و اقتصادی خود، روابط متفاوتی با ساخت سیاسی برقرار کرده و در تحولات و پویش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رقابت و مشارکت داشته اند.“معروف است که بازار، سنگر سنتی اسلام است و روحانیت با اتحاد بازاریان در طول تاریخ و مخصوصاً در دوره اخیر، بیشترین نقش را در تاریخ تحولات ایران داشته اند.

آن‌ها با اتحاد یکدیگر در جنبش تنباکو، انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و پیروزی انقلاب اسامی نقش بسزایی داشته اند؛ تا جایی که به طور قاطع می‌توان گفت: یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های انقلاب اسلامی سال۱۳۵۷ بوده است.”چاپ اول این کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب ، عرضه و توزیع می شود .

مطالعه این اثر به مدیران، تصمیم گیرندگان، سیاستمداران، پژوهشگران، به ویژه استادان، دانشجویان، طلاب علوم دینی و عموم علاقمندان به حوزه تاریخ معاصر، جامعه شناسی سیاسی ایران و انقلاب اسلامی توصیه می شود .

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=236277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰