تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
1

بسنده کردن به کار فرهنگی تنها در ساعت اداری فاجعه است

  • کد خبر : 45139
  • 08 اسفند 1397 - 14:34

به گزارش جمهوریت ; معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید فعالیت شبانه‌روزی داشت چراکه فرهنگ نیاز به این امر دارد و فعالیت مدیران در حوزه فرهنگ به‌صورت اداری و بسته به ساعات کاری فاجعه است. به گزارش ایسنا، شانزدهمین نشست سراسری مدیران حراست سازمان تبلیغات اسلامی […]

به گزارش جمهوریت ;

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید فعالیت شبانه‌روزی داشت چراکه فرهنگ نیاز به این امر دارد و فعالیت مدیران در حوزه فرهنگ به‌صورت اداری و بسته به ساعات کاری فاجعه است.

به گزارش ایسنا، شانزدهمین نشست سراسری مدیران حراست سازمان تبلیغات اسلامی و اجتماع وابسته در سالن جلسات باغستان قزوین در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، در این نشست با بیان اینکه طرح راهبردی تبلیغات توسط حجت‌الاسلام قمی تدوین شده و به مقام معظم رهبری ارائه خواهد شد، گفت: ما به دنبال تحول در مجموعه تبلیغات اسلامی هستیم و می‌خواهیم این قطار به سمت تحول در حرکت باشد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی را می‌توان یکی از هوشمندترین بخش‌های برنامه‌ریز دانست که این سخن بر اساس تجربیات سال‌های سال است.

این فعال فرهنگی مانیفست انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری شده بر مبنای حق و عدالت دانست و افزود: نفوذی‌های در اسلام تعریف دیگری به ما ارائه کرده‌اند این در حالی است که مبانی اسلام ناب، فطری است.

وی خطاب به دست‌اندرکاران حوزه حراست اضافه کرد: جدیدترین دست آورده‌ای حوزه حراست را باید شناخت چراکه جنگ دشمن تغییر رویه داده است و نمی‌توان با روش‌های قدیمی به مقابله با ابزارهای نوین جنگ دشمن رفت و برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید فعالیت شبانه‌روزی داشت چراکه فرهنگ نیاز به این امر دارد و فعالیت مدیران در حوزه فرهنگ به‌صورت اداری و بسته به ساعات کاری فاجعه است.پیاده کردن مبانی حراست در دوره جدید به معنای حراست از افکار و اندیشه است که به‌شدت سخت و پیچیده است.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نفوذ نرم یعنی پیاده نشدن اسلام ناب در جامعه، یادآور شد: اگر اسلام ناب در کشور اجرا شود مردم پای انقلاب اسلامی خواهند ایستاد. تمدن سازی اسلامی بالاترین شکوه اسلام ناب است که در آن انسان‌های دارای آرمان تمدنی پرورش خواهند یافت.

وی بر اهمیت جایگاه علوم انسانی تأکید و بیان کرد: در شروع گام دوم انقلاب شاهد آسیب در علوم انسانی هستیم که نیاز است این حوزه را مورد توجه جدی‌تری قرار دهیم.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: مأموریتی که در سازمان تبلیغات اسلامی در مبحث تحول سازمان مورد توجه قرار خواهد گرفت بر شاه‌کلید «تقویت اراده جمعی برای یک مبارزه تمدنی» استوار خواهد بود.

حریزاوی تأکید کرد: اگر خواهان این هستیم که سازمان تبلیغات پاتوق رفت‌وآمد جوانان شود باید سازوکار آن ایجاد شود و با تکریم ارباب‌رجوع و تشویق به این حضور، زمینه این تحول ایجاد خواهد شد. همچنین اگر تا پیش‌ازاین هنرمندان به سراغ ما می‌آمدند اگر نیاز شد ازاین‌پس ما به دنبال هنرمندان رفته و زمینه فعالیت آن‌ها را در سازمان تبلیغات ایجاد کنیم. باید کاری کنیم که نخبگان فرهنگی پایشان به سازمان تبلیغات بیش از گذشته باز شود لذا می‌توان در این راستا هیئت اندیشه‌ورز را در هر استانی شناسایی کرد و تشکیل داد.

وی بیان کرد: مردم‌سالاری شب انتخاباتی، مردم‌سالاری سیاسی است که با تعریف اسلام از مردم‌سالاری مغایر است چراکه باید نقش مردم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و امثال آن پررنگ باشد. در حوزه مردم‌سالاری اقتصادی نیز باید یکی از نگرانی‌های ما تحریم داخلی باشد، همچنین در حوزه حراست نیز باید در راستای مردم‌سالاری امنیتی خود را هماهنگ کرد.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در دانش حکمرانی هر حکومتی ۴ سطح دارد، اعلام کرد: سطح عالی شامل رهبری و لیدر جامعه با مأموریت هدایت، لایه دوم لایه حاکمیت با مأموریت تنظیم‌گری، لایه سوم دولت با مأموریت تسهیل‌گری و لایه چهارم مردم هستند که تصدی‌گری می‌کنند.

حریزاوی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات دستگاه در لایه حاکمیت است که به‌عنوان دستگاهی تسهیل‌گر مطرح بود اما نیاز است به سمت راهبرد تنظیم‌گری حرکت کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=45139

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰