تاریخ : دوشنبه, ۱۹ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 9 September , 2024
1

گانتس: مشکل واقعیِ اسرائیل، ایران و حزب‌الله است

  • کد خبر : 247085
  • 19 شهریور 1403 - 11:20
گانتس: مشکل واقعیِ اسرائیل، ایران و حزب‌الله است
عضو سابق کابینه جنگ رژیم صهیونیستی خواستار تغییر جبهه جنگ و مقابله با ایران و حزب الله شد.

جمهوریت–به گزارش  النشره، «بنی گانتس»، عضو سابق کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته –یکشنبه- در واشنگتن اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده است تا اسرائیل با تمرکز بر جبهه شمال با حزب الله لبنان و ایران مقابله کند.

گانتس گفت: «زمان تمرکز بر جبهه شمال فرا رسیده است. من معتقدم که ما در این نقطه دیر عمل کرده ایم. در واقع اسرائیل با تخلیه بسیاری از ساکنان مناطق شمالی پس از حمله ۷ اکتبر مرتکب اشتباه شد».

وی افزود: «هزاران اسرائیلی مجبور به فرار از شمال شدند، در حالی که حزب‌الله و ارتش اسرائیل از زمان آغاز جنگ در نوار غزه تقریبا روزانه در مرز اسرائیل و لبنان تبادل آتش کرده‌اند».

گانتس گفت: «من ماه‌ها معتقد بودم که نیروهای کافی برای مقابله با غزه داریم و باید بر جبهه شمال تمرکز کنیم».

وی مدعی شد: «در غزه، ما به نقطه تعیین کننده ای در کارزار رسیده‌ایم و می‌توانیم هر کاری که بخواهیم در غزه انجام دهیم».

گانتس ادامه داد: « ما باید به دنبال دستیابی به توافقی برای آزادی گروگان‌ها باشیم، اما اگر نتوانیم در روزها یا هفته‌های آینده به این هدف برسیم، باید به جبهه شمال برویم».

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «فکر نمی‌کنم دیگر نیازی به صبر باشد. ما توانایی انجام این کار را داریم و اگر لازم باشد باید به لبنان حمله کنیم».

گانتس گفت:‌«مسئله واقعی ایران است. حماس یک داستان قدیمی است.مسئله ایران و عوامل آن در سراسر منطقه و آنچه که آنها در تلاش هستند انجام دهند، یک مسئله حقیقی است».

 

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=247085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰