تاریخ : دوشنبه, ۱۹ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 9 September , 2024
2

فرار بانک ها از پرداخت وام اشتغال و تولید

  • کد خبر : 247065
  • 19 شهریور 1403 - 10:10
فرار بانک ها از پرداخت وام اشتغال و تولید
بیست و یکمین و بیست و دومین جلسه هیات عمومی دیوان محاسبات کشور به منظور بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲، به بررسی تبصره ۱۸ بودجه اختصاص یافت.

جمهوریت –به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، در این جلسه که به ریاست دکتر سیداحمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور و با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادق رحیمی حاکم شرع این نهاد نظارتی و سایر اعضا هیئت عمومی دیوان محاسبات از جمله دادستان، معاونان، مستشاران و حسابرسان کل برگزار شد، بندهای مختلف و مرتبط با تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۲مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و به رای گذاشته شد.

در این جلسه دکتر دستغیب با تاکید بر لزوم توجه دستگاه های اجرایی به تذکرات دیوان محاسبات کشور، اظهار داشت: پس از بررسی و تفریغ تبصره ۱۸ قانون بودجه، مشخص شد برخی دستگاه ها به تکالیف خود به خوبی عمل نکرده اند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور افزود: این نهاد نظارتی در راستای پیشگیری و برای نظارت موثرتر، تمام تکالیف دستگاه ها و معاونت های مربوطه با موضوع بودجه را در ابتدای سال، به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده و برای اینکه دستگاه ها در تفریغ سنواتی دچار مشکل نشوند و رای به تخلف و عدم رعایت نداشته باشند، باید نسبت به تذکرات و هشدارهایی که در نظارت ضمنی دیوان محاسبات آورده می شود دقت لازم را داشته باشند.

دکتر دستغیب بیان کرد: این نظارت ضمنی و نظارتی که در مرور تکالیف قانونی صورت می گیرد، به نوعی پیشگیری و صیانتی است که لازم است توسط مسئولان دستگاه های اجرایی دقت بیشتری در این رابطه صورت گیرد.

مهدی کیایی سخنگوی هیات عمومی دیوان محاسبات کشور نیز در حاشیه این جلسه با اشاره به بررسی گزارش تفریغ تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ ، اظهار داشت: این تبصره یکی از موضوعات مهمی است که قانون گذار برای حمایت از اشتغال، تولید و دانش بنیان ها در نظر گرفته و براساس آن قانون گذار با مشخص کردن منابع، بانک ها را مکلف کرده در سال ۱۴۰۲ برای حمایت از اشتغال، تولید و دانش بنیان ها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کنند.

کیایی افزود: بررسی های دیوان محاسبات نشان می دهد که علی رغم اینکه منابع مشخص بوده اما حداکثر ۵۰ درصد از این تسهیلات اختصاص پیداکرده و حدود ۵۰ درصد نیز محقق نشده است.

وی بیان کرد: با دستور دکتر دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور مقرر شد، این نهاد نظارتی با هماهنگی بانک مرکزی نحوه اجرا و عدم تحقق ۵۰ درصدی این تسهیلات را مورد بررسی قرار دهد.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=247065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰