تاریخ : دوشنبه, ۲۹ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 19 August , 2024
1
در گفت و گو با جمهوریت مطرح شد:

ارزیابی از کابینه پزشکیان | ترکیب خوب کارشناسی کابینه از نظر رییس کمیسیون اجتماعی | توصیه وزیر احمدی نژاد به پزشکیان در مورد تغییرات احتمالی در وزرا

  • کد خبر : 245611
  • 29 مرداد 1403 - 8:39
ارزیابی از کابینه پزشکیان | ترکیب خوب کارشناسی کابینه از نظر رییس کمیسیون اجتماعی | توصیه وزیر احمدی نژاد به پزشکیان در مورد تغییرات احتمالی در وزرا
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس می گوید که کابینه معرفی شده مسعود پزشکیان ترکیب کارشناسی خوبی دارد و در بستن کابینه نگاه کارشناسی بر نگاه سیاسی غلبه دارد.

جمهوریت–علی بابایی کارنامی، رییس کمیسیون اجتماعی در مجلس دوازدهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره ارزیابی از کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان گفت: ترکیب کابینه به نسبت توقعاتی که می‌رفت و شعارهای آقای پزشکیان خوب بود احساس میکنم ترکیب کابینه کارشناسی است تا سیاسی به همین خاطرارزیابی من مثبت است.
وی با بیان این که «وفاق ملی در ترکیب کابینه صورت گرفته و در مسیر وفاق ملی است»، افزود: برنامه های پیشنهادی باید عملیاتی باشد، برنامه هفتم در حال حاضر در اختیار همه است و برنامه ها باید عملیاتی باشد چرا که تحقق این موارد حیاتی است.

رضا تقی‌پور: علی رغم فشارهای سیاسی ترکیب کارشناسی کابینه خوب است

رضا تقی پور، نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره ترکیب کابینه گفت: فشارهای سیاسی از جاهای مختلفی درباره ترکیب کابینه و رای اعتماد به آن وجود دارد اماامیدواریم با تعامل مورد توصیه رهبری بتوانیم با کار کارشناسی دقیق و کمکی که مجلس در مجموع در نظرش هست بهترین ترکیب را برای کابینه نهایی کنیم.
وی ادامه داد:تعداد قابل توجهی از وزرای پیشنهادی مجلس نظر مثبت دارد طبیعتا عمده بحث در چند مورد از وزرا به بی تجربگی و ناکارآمدی احتمالی آن ها باز می گردد.
تقی پور همچنین تصریح کرد: امیدواریم که اقای رییس جمهور از نظرات و تغییرات مدنظر مجلس استقبال کنند تا وزرای کارآمد با کمک ایشان انتخاب شوند و کشور از حالت سستی بین انتقال دولت خارج شود.
وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت محمود احمدی نژاد درباره ترکیب سیاسی کابینه نیز گفت: نگاه سیاسی ندارم اما از نظر ترکیب کارشناسی ترکیب نسبتا خوبی در بین وزرای معرفی شده وجود دارد، خواهش ما از ایشان است که نگاه سیاسی را لحاظ نکنند و تحت تاثیر فشارهای سیاسی جناح های مختلف قرار نگیرند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس دوازدهم همچنین خاطرنشان کرد:آقای پزشکیان فراموشس نکند که در نهایت مسئولیت قوه مجریه با ایشان است و ایشان باید پاسخگوی عملکرد وزرا خود باشند.

 

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=245611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰