تاریخ : جمعه, ۱۹ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 9 August , 2024
0
احمد خاتمی خطیب جمعه تهران:

ما نظام با تدبیر هستیم؛ این که کِی و کجا را بزنیم با تدبیر ماست، بگذارید مدام در ترس و لرز باشند

  • کد خبر : 244726
  • 19 مرداد 1403 - 18:33
ما نظام با تدبیر هستیم؛ این که کِی و کجا را بزنیم با تدبیر ماست، بگذارید مدام در ترس و لرز باشند
خطیب جمعه تهران گفت: مقام معظم رهبری فرمودند خونخواهی این مهمان عزیز را وظیفه می‌دانیم و این یعنی رژیم صهیونیستی تردید نداشته باشد انتقام سخت خواهیم گرفت. ما نظام با تدبیر هستیم، یعنی این‌که کی و کجا بزنیم‌، با تدبیر ماست. بگذارید مدام در ترس و لرز باشند.

جمهوریت–حجت الاسلام سید احمد خاتمی خطیب جمعه این هفته تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: اگر با خداوند رفیق باشیم هرچه بخواهیم می‌دهد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران عنوان کرد: ماه صفر ماه آزادگی است و آنچه ورق را در حادثه کربلا عوض کرد خطبه‌های امام سجاد و حضرت زینب بود. در یک تفسیری می‌گویند به ظاهر نگاه ال‌الله را کشتند اما اگر با معیارهای دقیق نگاه کنیم حسین و کربلا ماند. ۱۳۸۵ سال و یک ماه گذشت اما حسین ماند.

وی افزود: قرآن می‌گوید ما پیامبران، امامان و کسانی که در مسیرشان هستند را کمک‌شان می‌کنیم. دین، حقیقت و ارزش‌ها نمرده‌اند و نخواهند مرد. نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمان هم می گویند حسین. گاندی درباره کربلا می‌گوید من برای هند چیز تازه‌ای نیاوردم فقط نتیجه مطالعاتم را از قهرمانان کربلا ارمغان ملت هند کرده‌ام.

خاتمی گفت: انقلاب ما مدیون حسین است، ۱۵ خرداد ماه ۱۲ محرم بود که امام فرمود خون بر شمشیر پیروز است. الان هم به صراحت می‌گویم انقلاب ما مدیون حسین است. کشور را عشق به حسین (ع) نگاه داشته است.

وی افرود: این روزها مسئله برنده شدن مطرح است و توفیق  ورزشکاران خودمان را از خدا می‌خواهیم که پرچم کشورمان بمرا در اهتزاز دربیاورند.

خاتمی افزود: سراسر کشور بوی کربلا می‌دهد، رزمایش حسینی است. بیعت با حسین است‌ . همه آن‌هایی که ۱۵۰۰ عَلم با عشق و بعضی‌ها با گریه این مسیر را طی می‌کنند افتخار کنند.

وی تاکید کرد: همه می‌آیند، بچه‌ها و کم توان‌ها را دیدم، جوانان را دیدیم و از مسئولان کشور تشکر می‌کنم. از مسئولانی که می‌گویند برای زائرین تسهیلات مهیا می‌کنیم صمیمانه تشکر می‌کنم.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: روز ۱۷ مرداد، روز خبرنگار نامیده شده است. قصه خبرنگاران و رسانه‌ها باید جدی گرفته شود. فکر و فرهنگ را در جهان خبرنگاران رقم می‌زنند. ایام محرم و صفر ایام خبرنگاران بود، اگر این خبرنگاران نبودند به قول شاعر  کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

خاتمی بیان کرد: خبرنگارانی که در مسیر بیان حقیقت حرکت می‌کنند راه کربلا را دنبال می‌کنند. خبرنگاران که در عرصه جهاد تببین نقش دارند. ببینید که در این ۱۰ ماه غزه چند خبرنگار شهید شدند. ۲ چیز ارزش کار خبرنگاران را بالا می‌برد، یک نوشتن حقیقت است و دیگری این است که امانت دار باشند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه گفت: این جنایت و جنایاتی که در غزه در حال انجام است یک مباشری دارد که مباشر رژیم صهیونیستی است و ۴ عنوان فقهی مجرمانه دارد، قاتل، مفسد ، محارب و یاغی که حق چنین رژیمی مرگ بر اسرائیل است‌.

وی افزود: مباشر آمریکاست، هیچ تردیدی نیست که در همه جنایات غزه قدم به قدمش آمریکا هست. اگر این رژیم مستکبر حامی دولت جنایتکار رژیم صهیونیستی نبود، بیش از ۴۰ هزار نفر را نمی‌کشتند.  این وحشی‌ها ده‌ها هزار کشتند. کسانی که در داخل و خارج آمریکا را تطهیر می‌کنند و می‌نویسند، در جنایت  آمریکا شریک هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند خونخواهی این مهمان عزیز را وظیفه می‌دانیم  و این یعنی رژیم صهیونیستی تردید نداشته باشد انتقام سخت خواهیم گرفت. ما نظام با تدبیر هستیم، یعنی این‌که کی و کجا بزنیم‌، با تدبیر ماست. بگذارید مدام در ترس و لرز باشند.

خاتمی گفت: انتخاب یحیی سنوار برای جانشینی اسماعیل هنیه یک تو دهنی بود، کسی که به بیش از ۴۰۰ سال زندان محکوم شده است، بیش از ۲۰ سال زندان کشیده است، این یعنی رژیم صهیونیستی به نابودی خواهد کشیده شد.

وی اظهار داشت: انتخاب هیات دولت مطرح است، کسانی که کشور را اداره می‌کنند هیات دولت هستند. مقام معظم رهبری ۱۰ ویژگی برای هیات دولت عنوان کرده است. مجلس و دولت با این ملاک ها پیش بروند ‌. کابینه ای این چنین تشکیل شود به نفع نظام است و اگر چنین نشود ما دچار مشکل خواهیم اما ما به قوه مجریه خوشبین هستیم.

 

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=244726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰