تاریخ : یکشنبه, ۱۴ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 4 August , 2024
1
حسین طائب:

عملیات خونخواهی اسماعیل هنیه غافلگیرانه است

  • کد خبر : 244290
  • 14 مرداد 1403 - 16:10
عملیات خونخواهی اسماعیل هنیه غافلگیرانه است
مشاور فرمانده کل سپاه گفت: اکنون در آستانه انتخابات پیش‌روی آمریکا، اوضاع نابسامان سیاسی و اقتصادی را در این کشور می‌بینیم. بر همین اساس روند افول آمریکا با شتاب پیش می‌رود.

جمهوریت-حجت‌الاسلام حسین طائب امروز ۱۴مرداد در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اعضای بسیج اساتید کشور که در مجتمع فرهنگی امامت برگزار شد، به تحلیل انتخابات ایران و تاثیر آن بر منطقه و جهان پرداخت و اظهار کرد: اکنون کشور ما در یک وضعیت ممتاز قرار دارد و با توجه به آرایش جهانی، باید نگاهی بر شکل‌گیری، تثبیت، توسعه، اوج و افول آمریکا، اسرائیل و ایران داشته باشیم.

وی با اشاره به شکل‌گیری آمریکا، تثبیت، توسعه و تبدیل شدن آن به یک قطب جهانی، افزود: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تثبیت شدن آن، آمریکا از سال ۲۰۰۰ در خصوص افتادن خود در سراشیبی افول اعلام نگرانی کرد و لذا به فکر تغییر خودش و جهان افتاد. اکنون در آستانه انتخابات پیش‌رو آمریکا، اوضاع نابسامان سیاسی و اقتصادی را در این کشور می‌بینیم. بر همین اساس روند افول آمریکا با شتاب پیش می‌رود و تا سال ۲۰۳۰ سرنوشت آمریکا مشخص خواهد شد.

مشاور فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی، بیان کرد: طوفان‌الاقصی اوج شکست اسرائیل بود و هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی در این جنگ شکسته شد. لذا این عملیات علاوه بر شتاب دادن به فروپاشی اسرائیل، بر روند تحولات جهانی و منطقه‌ای جبهه استکبار و مقابله انقلاب اسلامی با آن، تاثیرات اساسی داشته است.

طائب ادامه داد: امروز اسرائیل باید تصویری جدید از خود خلق کند و برای این کار نیاز دارد با لبنان وارد جنگ شود. ترور سران حماس و حزب‌الله نیز با همین هدف صورت می‌گیرد و رژیم با این جنایات به دنبال ایجاد جنگ منطقه‌ای است.

وی با اشاره به دستاوردهای عملیات وعده صادق، عنوان کرد: هدف جمهوری اسلامی از وعده صادق این بود که نشان دهد ایران می‌تواند مستقیماً از خاک خود به اراضی اشغالی موشک شلیک کند. البته هنوز سیستم امنیتی اسرائیل جان دارد و فعال است، اما  هر دو جناح رژیم صهیونیستی می‌گویند با وجود نتانیاهو، اسرائیل به ۸۰ سالگی نمی‌رسد.

مشاور فرمانده کل سپاه اضافه کرد: امروز وضع اجتماعی و اقتصادی اسرائیل به هم ریخته است، زیرا نمی‌تواند ابعاد پاسخ احتمالی ایران به ترور شهید هنیه را پیش‌بینی کند. قطعاً با سناریوهایی جدید و غافل‌گیرانه از سوی جمهوری اسلامی ایران، در زمان مناسبی خون‌خواهی اسماعیل هنیه انجام خواهد شد.

طائب ضمن تبیین وضعیت ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی با محوریت ایران با گذر از مراحل تشکیل، تثبیت و تبدیل شدن به قدرت منطقه و نیروی ضدسلطه، پرقدرت در مسیر تشکیل تمدن اسلامی و زمینه‌سازی ظهور منجی در حال حرکت است، در حالیکه آمریکا با محاسبات خود پیش‌بینی‌ کرده بود ایران به زودی به انزوا برسد.

وی با تاکید بر پرهیز از ادامه دادن دوقطبی‌های انتخاباتی، گفت: باقی ماندن در فضای انتخابات باعث ایجاد دوگانگی در کشور می‌شود. انتخابات برگزار شد و دولت جدید در چارچوب راهبردهای نظام و رهبری شکل می‌گیرد. هرچند تغییرات باعث ایجاد ادراک مثبت و منفی در داخل، منطقه و جهان خواهد شد، اما در هر صورت جریان سرمایه اجتماعی انقلاب باید با قوت ادامه یابد.

 

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=244290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰