تاریخ : یکشنبه, ۱۴ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 4 August , 2024
1
با حکم رئیس جمهور پزشکیان؛

شهرام دبیری معاون امور مجلس رئیس جمهور شد

  • کد خبر : 244223
  • 14 مرداد 1403 - 10:40
شهرام دبیری معاون امور مجلس رئیس جمهور شد
با صدور حکمی از سوی مسعود پزشکیان رئیس جمهوری کشورمان، شهرام دبیری به عنوان معاون امور مجلس رئیس جمهور منصوب شد.

جمهوریت – مسعود پزشکیان با صدور حکمی دکتر شهرام دبیری را با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی به عنوان معاون امور مجلس رئیس جمهور منصوب کرد.

رئیس جمهور با صدور حکمی ضمن انتصاب دکتر شهرام دبیری به عنوان معاون امور مجلس رئیس جمهور تصریح کرد: امید است با همکاری حوزه امور مجلس دستگاه‌های اجرایی و تعامل با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری مدظله العالی و قانون برنامه توسعه با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم در تحقق اهداف دولت مجدانه بکوشید:

متن حکم پزشکیان به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای شهرام دبیری

به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی به موجب این حکم جناب‌عالی را به سمت “معاون امور مجلس رئیس جمهور” منصوب می‌نمایم.

امید است با همکاری حوزه امور مجلس دستگاه‌های اجرایی و تعامل با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری مدظله العالی و قانون برنامه توسعه با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم در تحقق اهداف دولت مجدانه بکوشید.

توفیق جناب‌عالی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

مسعود پزشکیان

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

سوابق شهرام دبیری به روایت وب سایت رسمی وی

دکتر شهرام دبیری در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۳۹ متولد شد؛ پدر وی اصالتاً اهل شهر اسکو و سرهنگ ارتش بود که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان رئیس رکن ۲ و رئیس ستاد پشتیبانی ارتش در تبریز و نیز به عنوان فرمانده مجتمع مهمات‌سازی پارچین خدمات شایسته‌ای از خود نشان داده بود؛ مادر ارجمند دکتر دبیری نیز بازنشسته وزارت آموزش و پرورش است و در تشویق وی به تحصیل و مخصوصاً علاقمندی به رشته پزشکی بیشترین نقش را ایفا نموده است.

به این ترتیب راهی که توسط دکتر دبیری، به عنوان فرزند ارشد خانواده، با انتخاب حرفه پزشکی در خانواده گشوده شد، باعث گردید تا بیشتر اعضای خانواده نیز به تبعیت از وی به این رشته روی آورند.

وی پس از اخذ دکترای پزشکی از دانشگاه تبریز، به عنوان یکی از اولین دانشجویان کشور، دوره تخصصی پزشکی هسته‌ای را در دانشگاه تهران طی می‌نماید و سپس برای طی دوره تکمیلی راهی کشور ژاپن می شود. در سال ۱۹۹۱ هم که برای یک دوره تخصصی دیگر در زمینه محافظت در برابر پرتوهای هسته‌ای از طرف سازمان انرژی اتمی به کشور شوروی سابق اعزام می‌شود، باز هم در بین شرکت‌کنندگانی از ده‌ها کشور جهان، بیشترین امتیاز را از آنِ خود می کند و برگزیده اول می‌شود

حضور درکربلای جبهه ها

دکتر شهرام دبیری در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه ایران، بارها برای دفاع از کیان ایران اسلامی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد. بار اول زمانی بود که به تازگی با همسرش آشنا شده بود و به این ترتیب در دورانی که معمولاً جوانان به آشنایی با همسر آینده‌ شان می‌گذرانند، دکتر دبیری چندین ماه را دور از همسر و خانواده در جبهه‌‌ها سپری می‌ کند.

علاوه بر این، دکتر دبیری به عنوان نیروی درمانی، در عملیاتهایی چون والفجر مقدماتی و والفجر ۹ حضوری مثمر ثمر یافت و برای یاری و درمان رزمندگان مجروح، راهی مناطق عملیاتی گردید.

***

فعالیت‌های علمی

شهرام دبیری پس از اخذ دکترای پزشکی از دانشگاه تبریز، به عنوان یکی از اولین دانشجویان کشور، دوره تخصصی پزشکی هسته‌ای را در دانشگاه تهران طی کرد و سپس برای طی دوره تکمیلی راهی کشور ژاپن شد. در سال ۱۹۹۱ نیز برای دوره تخصصی محافظت در برابر پرتوهای هسته‌ای از طرف سازمان انرژی اتمی ایران به کشور شوروی سابق اعزام می‌شود.

دکتر شهرام دبیری از سال ۱۳۶۸ به عنوان استادیار به عضویت هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درآمد. وی در حال حاضر دارای عنوان استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مدیر گروه پزشکی هسته‌ای این دانشگاه است. از دبیری به عنوان بنیان‌گذار گروه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی تبریز یاد می‌شود.او عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تبریز، نیز هست. دبیری رئیس «شرکت پزشکان ولیعصر تبریز» بوده و همچنین ایده پرداز، مؤسس اولیه و سهام‌دار اصلی بیمارستان ولیعصر تبریز است.

فعالیت‌های سیاسی

دبیری در انتخابات دور سوم شورای شهر، با کسب ۶۳ هزار و ۳۴۲ رأی به عنوان نفر اول به شورای شهر راه یافت.در دور چهارم نیز با کسب ۱۰۵ هزار و ۱۵۷ رأی به عنوان نفر نخست به این شورا راه پیدا کرد. او همچنین از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۶ از سوی اعضای شورای شهر تبریز، به عنوان رئیس این شورا برگزیده شده‌ است. در دوره ششم تایید صلاحیت شد  و در حال حاضر رئیس شورای استان آذربایجان شرقی  و نماینده این استان در شورای عالی استان ها است.وی به عنوان اولین دبیر کل حزب رفاه و سلامت آذبایجان شرقی انتخاب شده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=244223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰