تاریخ : شنبه, ۱۳ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 3 August , 2024
1

اعتراف پسر ۲۰ ساله به قتل پدرش و راننده تاکسی اینترنتی

  • کد خبر : 244134
  • 13 مرداد 1403 - 12:03
اعتراف پسر ۲۰ ساله به قتل پدرش و راننده تاکسی اینترنتی
تحقیقات درباره پسر جوانی که به خاطر قتل پدرش تحت تعقیب قرار گرفته بود، فاش کرد او قتل دیگری را هم مرتکب شده است.

جمهوریت –تحقیقات درباره پسر جوانی که به خاطر قتل پدرش تحت تعقیب قرار  گرفته بود، فاش کرد او قتل دیگری را هم مرتکب شده است.

به گزارش سایت جنایی، قتل‌های این پسر ۲۰ ساله در پرونده‌هایی جداگانه در حال رسیدگی بود و به دلیل مجهول‌الهویه بودن مقتول پرونده اول، کارآگاهان پلیس سرنخی برای ربط دادن دو پرونده نداشتند.

این متهم در شروع تحقیقات به خاطر قتل پدرش که در دهمین روز مردادماه جاری انجام داده بود، تحت تعقیب قرار گرفت اما خیلی زود راز دومین قتلی که مرتکب شده بود هم فاش شد.

ساعت ۲ بامداد چهارشنبه هفته گذشته،‌ صدای شلیک چند گلوله پی‌ در پی، سکوت محله‌ای در تهران را در هم شکست. صدای گلوله‌ها از ساختمانی سه طبقه و مسکونی بود و دقایقی بعد موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

طولی نکشید که ماموران گشت ۱۱۰ در محل حاضر شدند و ماجرای مرگ مردی در بی‌سیم پلیس مخابره شد. در ادامه ماشین‌های کلانتری ۱۰۹ بهارستان برای بررسی دقیق‌تر موضوع  به آنجا رفتند. این در حالی بود که محمدجواد شفیعی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران همراه تیم بررسی صحنه جرم متشکل از کارآگاهان اداره دهم، ماموران اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ و کارشناسان پزشکی قانونی راهی محل حادثه شد تا تحقیقات را آغاز کند.

به این ترتیب، کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی، ماموران تیم تشخیص هویت، آمبولانس پزشکی قانونی و خودروی بازپرس ویژه قتل در محل حضور یافتند و علاوه بر صدای گلوله‌ها صدای رفت‌وآمد و چراغ گردان ماشین‌ها توجه افراد بیشتری را جلب کرد و باعث شد جمعیت زیادی اطراف خانه‌ای جمع شوند که صدای گلوله از آن شنیده شده بود. حاضران با کنجکاوی و سوال از یکدیگر ‌دنبال اخبار جدیدتر از این چیزی بودند که شنیده بودند.

در این بین، تیم جنایی به محض ورود به طبقه سوم ساختمان مورد نظر با جسد مرد میانسالی مواجه شدند که هدف گلوله‌ قرار گرفته بود. با بررسی بیشتر معلوم شد علاوه بر گلوله، آثار ضربات مهلک چاقو هم بر پیکر مقتول مشهود است. در عین حال، بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس حکایت از آن داشت که مقتول کارمند حراست یکی از دانشگاه‌های تهران است و توسط پسر ۲۰ ساله‌اش به قتل رسیده است. همچنین به ماموران حاضر در صحنه خبر رسید که خواهر متهم که در زمان وقوع قتل خانه نبود، در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کرده که پدرش به دست برادرش به قتل رسیده است.

ساعتی بعد که دختر جوان به خانه بازگشت، مورد تحقیق قرار گرفت و گفت: برادر و پدرم خیلی با هم مشکل داشتند. امشب ما به خانه یکی از اقوام رفته بودیم، اما پدرم و برادرم خانه ماندند. در مهمانی بودم که برادرم عکس‌هایی از دستان خون‌آلود و یک هفت‌تیر برایم ارسال کرد و نوشت پدرمان را به قتل رسانده است. من هم  که خیلی ترسیده بودم با پلیس تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم.

این دختر در ادامه اظهارات خود گفت: کشتن پدرم تنها قتل برادرم نیست و او چند روز پیش‌تر از قتل پدرم با دستانی خونی به خانه آمد و گفت یک نفر را در جاده تهران-کرج کشته است. آن روز هم برادرم تفنگ دستش بود و تهدید کرد که اگر این موضوع را به کسی بگوییم ما را هم می‌کشد.

با این اظهارات خواهر متهم فراری، تحقیقاتی در مورد کشته شدن مردی در جاده تهران-کرج آغاز شد. نتیجه استعلام‌ها حکایت از آن داشت که صبح روز جمعه چهار مردادماه جاری، کشف جسد مردی مجهول‌الویه که براثر شلیک هفت گلوله در حوالی ایستگاه عوارضی آزادراه تهران-کرج به قتل رسیده بود، توسط مأموران کلانتری ۱۸۱ وردآورد گزارش شده است. ادامه بررسی نشان داد پرونده قتل در جاده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی پلیس آگاهی قرار دارد و گروه دیگری از ماموران این اداره و یکی دیگر از بازپرسان ویژه قتل که چند روز قبل مسئولیت کشیک دادسرای جنایی را بر عهده داشته، تحقیقات خود برای کشف راز آن قتل را آغاز کرده بودند. با گفته‌های خواهر متهم، فرضیه ارتکاب دو قتل توسط پسر ۲۰ ساله پررنگ شد.

ماموران پی بردند پسر جوان پس از قتل پدرش قصد رفتن به شمال را دارد و بعد از قتل هم به خانه‌ای در تهران‌پارس رفته است. بنابراین با کسب مجوز‌های لازم قضایی در کمتر از ۴۸ ساعت وارد عمل شدند و پسر ۲۰ ساله را دستگیر کردند. همچنین یک قبضه سلاح از نوع کلت کمری با ۱۶ فشنگ جنگی و سلاح سرد از این پسر ۲۰ ساله کشف و ضبط شد.

متهم در بازجویی اولیه مدعی شد که دارای مشکلات روحی و روانی است و پس از آن خیلی زود در اولین بازجویی‌ به قتل پدر خود و همچنین قتل راننده تاکسی اینترنتی اعتراف کرد و گفت: پدرم را با انگیزه اختلافات شخصی کشتم و راننده تاکسی اینترنتی را به‌خاطر کرایه، البته می‌خواستم کرایه‌اش را بدهم اما بد صحبت کرد. من هم او را در آزادراه کرج-تهران با همان تفنگی که پدرم را کشتم، هدف گلوله قرار دادم.

با این اعترافات متهم، او در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت تا تحقیقات ادامه یابد.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=244134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰