تاریخ : شنبه, ۱۳ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 3 August , 2024
2

جریمه ۱۶۷ میلیارد تومانی مالک متخلف برای خشک کردن عمدی درختان خیابان ولیعصر

  • کد خبر : 244118
  • 13 مرداد 1403 - 11:27
جریمه ۱۶۷ میلیارد تومانی مالک متخلف برای خشک کردن عمدی درختان خیابان ولیعصر
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت خشک کردن عمدی تعدادی از درختان مقابل یک ملک تجاری توضیحاتی ارائه داد.

جمهوریتمعاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک شهرداری تهران اعلام کرد که ضعف در ریشه و فراردرختان به سمت آفتاب دو مشکل عمده درختان خیابان ولیعصر(عج) است.

احسان صفایی  در مورد آخرین وضعیت پایش و اسکن وضعیت درختان خیابان ولیعصر (عج) گفت: خیابان ولیعصر محدوده پارک وی تا میدان تجریش در محدوده منطقه یک قرار دارد که البته تراکم درختان در این محدوده بیشتر است و چندی پیش ۱۰۰۰  اصله درخت مورد اسکن و پایش قرار گرفت و به صورت کامل توپوگرافی این ۱۰۰۰ اصله درخت انجام شد.

وی با بیان اینکه مشاور، نتایج پایش را در اختیار ما قرار داده است و ما نیز بر اساس آن نتایج نسبت به برنامه ریزی برای درختانی که آفت زده شدند یا دچار مشکلاتی هستند،‌ اقدام می‌کنیم، اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس نتایج پایش، عمده درختان خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل پارک وی تا میدان تجریش سالم هستند و مشکل خاصی ندارند؛ اما عمده مشکل ضعف در ریشه درختان است که به دلیل قرارگیری در نهر و دسترسی همیشگی به آب،‌ ریشه‌ها دونده و در حال حرکت نبودند و همچنین به دلیل تراکم درختان در این محدوده، درختان فرار به سمت آفتاب داشتند که به همین علت درختان این محدوده منحنی هستند.

وی با تأکید بر اینکه پایش وضعیت سلامت درختان خیابان ولیعصر تمام شده و فضای سبز در این پایش به صورت مینیاتوری کنترل می‌شوند، چرا که باید برای هر درخت تدابیری اتخاذ شود، گفت: تا قبل از پاییز سال‌جاری برای گزارش پایش تک تک درختان برنامه اجرایی می گذاریم تا برای بهار سال آینده درختان این محدوده شاداب تر باشند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک با تأکید بر اینکه میزان آفت زدگی درختان خیابان ولیعصر در این محدوده بسیار کم است، گفت: عمده آسیب درختان این محدوده ضعف ریشه و فرار درخت به سمت آفتاب است که این مسئله موجب کج شدن درختان چنار می شود و این زاویه سبب می شود که تاج درخت سنگین شود و نسبت سنگینی درخت به ریشه ای که عمیق نیست موجب سقوط درخت می شود. بنابراین در حال برنامه ریزی هستیم که امسال این مشکل را حل کنیم هرچند که در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمترین سقوط درخت را داشتیم؛ بگونه ای که در این محدوده سال گذشته حدود ۱۴ اصله درخت سقوط و در سال‌جاری هم تنها یک اصله درخت سقوط کرد.

صفایی در مورد آخرین وضعیت خشک کردن عمدی تعدادی از درختان مقابل یک ملک تجاری، اظهار کرد: شهرداری از این ملک شکایت کرده؛ اما مالک ملک تجاری بر روی حکم اعتراض زده و در حال حاضر پرونده در تجدیدنظر در حال پیگیری است و این درحالی است که خشک کردن درختان برای دادگاه محرز شد و ۱۶۷ میلیارد تومان نیز جریمه برای مالک تعیین شد  آنها اعتراض کردند و این مسئله در حال پیگیری است؛ اما شواهد و قرائن همه به نغع شهر و شهرداری است و تا بررسی های کارشناسی تکمیل نشود باید وضعیت موجود را حفظ کنیم. به همین دلیل به جای درختان خشک شده درختی کاشته نشده است.

وی در مورد برنامه کاشت درخت چنار در محور خیابان ولیعصر گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال‌جاری باید حدود ۲۰۰ درخت چنار با بن بالا در این محور کاشته شود که جانمایی انجام شده است که این درختان در خیابان شهرداری، نیاوران و .. کاشته می‌شود که کاشت این درختان با رسیدن زمان مناسب انجام خواهد شد.

صفایی در مورد بهسازی نهرهای خیابان ولیعصر بیان کرد: با کمیته صیانت از درختان ولیعصر مکاتبه شده تا بهسازی نهرهای آب خیابان ولیعصر انجام شود که در صورت موافقت با طرح،‌ اجرای آن انجام می شود. بخشی از روند بهسازی نهرها به سبک گذشته است که با سنگ‌های ریز ساماندهی می شوند اما برای نفوذ آب از بتن متخلخل (بتن اسفنجی) استفاده می شود تا آب به سمت زیر زمین نفوذ داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=244118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰