تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
0
بررسی وضعیت سرخپوشان در آستانه شروع فصل جدید

پرسپولیس بازنده نقل‌وانتقالات نیست!

  • کد خبر : 243931
  • 10 مرداد 1403 - 11:49
پرسپولیس بازنده نقل‌وانتقالات نیست!
پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات با حواشی و اتفاقات زیادی مواجه شده و جدایی چند بازیکن نگرانی هواداران را به همراه داشته است.

جمهوریت-سپهر ستاری: تیم‌های لیگ برتری این روزها مشغول در فصل نقل‌وانتقالات به‌سر می‌برند و مشغول جذب بازیکن هستند تا به بهترین شکل ممکن وارد لیگ برتر بیست‌وچهارم شوند. رقابت ۴ تیم مدعی پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور برای جذب ستاره‌ها جدی‌تر از دیگر تیم‌هاست و آن‌ها در تلاش هستند تا با خرید بهترین نفرات، از رقیبان خود پیش بیفتند و تیم بهتری ببندند. در این بین وضعیت پرسپولیس، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر این روزها کمی متفاوت با ۳ مدعی دیگر است و هواداران این تیم به شدت از عملکرد رضا درویش و همکاران او ناراضی هستند. جدایی چند بازیکن و عدم توافق با جانشین‌های آن‌ها مدیران پرسپولیس را تحت فشار قرار داده و نگرانی پرسپولیسی‌ها را به همراه داشته است.

جدایی ۴ بازیکن اصلی از جمع سرخپوشان

پرسپولیس فصل نقل‌وانتقالات را با شوک بزرگی آغاز کرد و اوسمار ویرا، سرمربی برزیلی این تیم پس از قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم، پیشنهاد تمدید قراردادش را رد کرد و راهی بوریرام شد تا اولین ضربه به سرخپوشان وارد شود. در ادامه هم ۳ ستاره فصل گذشته پرسپولیس تصمیم به جدایی گرفتند. دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی که پیش از پایان لیگ شایعاتی در خصوص مذاکرات‌شان برای حضور در تراکتور به گوش می‌رسید، در نهایت راهی تبریز شدند و در ادامه هم علیرضا بیرانوند با حواشی فراوان پرسپولیس را ترک کرد و به ۲ دوست صمیمی خود اضافه شد. پس از این هم نوبت به عبدالکریم حسن رسید تا تصمیم به بازگشت دوباره کشورش بگیرد و با پرداخت مبلغی نسبتا سنگین راهی الوکره قطر شود.

جدایی ۴ بازیکن اصلی در کنار حضور علی نعمتی در فولاد خوزستان و همچنین تغییر سرمربی باعث شده هواداران پرسپولیس به شدت نسبت به آینده این تیم نگران شوند. پرسپولیس همین حالا شرایط متفاوتی نسبت به فصل گذشته دارد و این موضوع با توجه به قرعه سخت این تیم در هفته‌های پایانی چالش بزرگی برای گاریدو خواهد بود. از طرفی سرخ‌ها در جذب ستارگانی چون علی قلی‌زاده، مهدی لیموچی، محمدرضا اخباری، جواد آقایی‌پور و یحیی عطیه‌الله هم توفیقی نداشتند و در رقابت با تیمی چون سپاهان شکست خوردند که این موضوع فشارهای روی رضا درویش را هم افزایش داد.

 

اوضاع در پرسپولیس خیلی هم بد نیست!

در شرایطی که جدایی ۴ بازیکن اصلی پرسپولیس نارضایتی هواداران این تیم را به‌دنبال داشته، نکات امیدوارکننده‌ای هم در ترکیب این تیم وجود دارد. پرسپولیس با توجه به خریدهای مناسب و باکیفیت در سال‌های گذشته، همین حالا هم بازیکنان خوبی در ترکیب خود دارد و با جذب یک مدافع چپ و دروازه‌بان ترکیب اصلی این تیم کامل خواهد شد. با تمدید قرارداد گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی، پرسپولیس حالا ۴ مدافع دارد که ۳ نفر از آن‌ها می‌توانند در ترکیب اصلی تمام تیم‌های لیگ برتری به میدان بروند. محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی ۳ ستاره خط دفاعی پرسپولیس هستند که یکی از میان آن‌ها (احتمالا گولسیانی) فصل را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد. فرشاد فرجی هم دیگر گزینه دفاع میانی است که توانایی بازی در سمت راست خط دفاعی را هم دارد. پرسپولیس برای جانشینی اسماعیلی‌فر با ایوب العملود مراکشی قرارداد بسته که بازیکن توانمندی نشان داده و احتمالا جای خالی شماره ۱۱ سابق سرخ‌ها احساس نخواهد شد.

سروش رفیعی، مسعود ریگی، سینا اسدبیگی و محمد خدابنده‌لو هافبک‌های میانی پرسپولیس هستند که احتمالا میلاد سرلک هم به‌زودی به جمع‌شان اضافه می‌شود تا در این نقطه کمبودی احساس نشود. در قسمت جلوی خط میانی هم اوستون اورونوف، بهترین بازیکن نیم‌فصل دوم فصل گذشته در کنار امید عالیشاه، یاسین سلمانی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده و احتمالا سعید صادقی حضور دارند و پرسپولیس قصد داشت علی قلی‌زاده را هم جذب کند که این موضوع به نتیجه نرسید. جدایی ترابی نگرانی اصلی پرسپولیس در این بخش است ولی احمدزاده پس از عملکرد خوب در سپاهان به جمع سرخ‌ها برگشته است.

پرسپولیس در خط حمله بهترین گلزن تاریخ خود در لیگ برتر یعنی علی علیپور را برگردانده و عیسی آل‌کثیر که فصل گذشته درخشان ظاهر شد را هم در اختیار دارد. با توجه به جدایی احتمالی مهدی عبدی، پرسپولیس ممکن است مهاجم هم بخرد.

 

گزینه‌های خارجی برای جانشینی بیرانوند و حسن

اولویت پرسپولیس این روزها جذب بازیکن در ۲ پست دروازه‌بان و مدافع چپ است تا جای خالی بیرانوند و عبدالکریم حسن پر شود. سرخپوشان برای دروازه الکسیس گندوز الجزایری هستند که با بلویزداد الجزایر قرارداد دارد و این باشگاه باید راضی به فروش او شود. البته قرارداد این دروازه‌بان با تیمش شهریورماه به پایان می‌رسد و در صورت مخالفت بلویزداد با فروش او، می‌تواند در آن زمان با قراردادی آزاد راهی پرسپولیس شود. حضور گوندوز در پرسپولیس تقریبا قطعی شده و این دروازه‌بان سال آینده زیر نظر گاریدو به میدان خواهد رفت.

پرسپولیس برای سمت چپ خط دفاعی با یحیی عطیه‌الله، مدافع تیم ملی مراکش وارد مذاکره شده بود و اخبار ضدونقیضی هم درباره حضور او به گوش رسید ولی سرخ‌ها کار ساده‌ای برای جذب این مدافع ندارند. از طرفی مارسلو سوارز، مدافع چپ اهل کشور بولیوی هم یکی از گزینه‌های پرسپولیس بود که در نهایت حضورش منتفی شد.

با توجه به عملکرد فصل گذشته بیرانوند و حسن، اگر گزینه‌های مناسبی در پست آن‌ها جذب شود، بسیار بعید است که پرسپولیس در نبود این ۲ بازیکن به مشکل بخورد. پرسپولیس پس از جذب بازیکن در این ۲ پست، ممکن است در خط میانی و خط حمله هم به‌دنبال بازیکن برود تا در فصلی که احتمالا بازی‌های زیادی در پیش دارد، از نظر تعداد بازیکن مشکلی نداشته باشد.

تغییرات زیاد و قرعه سخت در شروع فصل

پرسپولیس با تغییرات زیادی در ترکیب اصلی خود مواجه شده و با توجه به اینکه سرمربی این تیم هم تغییر کرده، سرخ‌ها با شرایط متفاوتی پا به فصل جدید خواهند گذاشت. تغییرات زیاد در کنار طولانی شدن جذب بازیکن در بعضی پست‌ها می‌تواند کار پرسپولیس در شروع فصل جدید را بسیار سخت کند. از طرفی پرسپولیس در ۶ هفته ابتدایی با ذوب‌آهن، تراکتور، فولاد، گل‌گهر، آلومینیوم و استقلال بازی دارد که هیچکدام حریفانی ساده نیستند.

دیر بسته شدن تیم در کنار تغییرات فراوان و قرعه سخت، می‌تواند نتایج پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی را تحت‌الشعاع خود قرار دهد و به یک چالش جدی برای سرمربی اسپانیایی این تیم تبدیل شده است.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=243931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰