تاریخ : پنجشنبه, ۱۱ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 1 August , 2024
1

دومین مشاهده گونه پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان

  • کد خبر : 244024
  • 11 مرداد 1403 - 17:26
دومین مشاهده گونه پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از دومین مشاهده گونه نادر پلنگ ایرانی در سال ۱۴۰۳ توسط عکاسان حیات‌وحش در زیستگاه‌های استان خبر داد.

جمهوریت-علی سالاروند امروز (۱۱ مردادماه) در جمع خبرنگاران، به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد توسط عکاسان حیات‌وحش با هماهنگی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست لرستان اشاره کرد و گفت: دومین مشاهده و ثبت حضور این‌گونه ارزشمند در مناطق حفاظت‌شده استان در سال جاری تائید شد.

او وجود پلنگ به‌عنوان گونه چتر یا سایبان Umbrella Species یا به عبارتی جانوری که حضورش در یک محیط برای سایر گونه‌ها جنبه حمایتی دارد را نشان‌دهنده پویایی آن زیست‌بوم و تکمیل زنجیره غذایی منطقه و زیستگاه عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان اظهار کرد: بدون شک دستیابی به این سطح امنیت در مناطق تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان در وهله اول حاصل برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی محیط‌بان خدوم در حفاظت از محیط‌زیست استان و در وهله دوم هوشمندسازی مناطق حفاظت شده و استفاده از فناوری‌های نوین بوده که نتیجه آن ارتقای امنیت و افزایش مشاهده تعداد گونه‌های حیات‌وحش در سطح مناطق حفاظت شده استان در دو سال گذشته است.

سال گذشته نیز سه مورد پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=244024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰