تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
8

ثبت حضور یوزپلنگ های ایرانی در جاجرم

  • کد خبر : 208682
  • 11 شهریور 1402 - 9:45
ثبت حضور یوزپلنگ های ایرانی در جاجرم
سگ گله یکی از مخاطرات زیست گاهی یوزپلنگ آسیایی است که در راستا ۱۰ هزار واحد دامی در منطقه میاندشت جاجرم خریداری و از منطقه خارج شده و هنوز ۱۰ هزار واحد دامی باقی مانده که باید خریداری شو

جمهوریت – معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از ثبت حضور یوزپلنگ ها در جاجرم مقارن با روز ملی یوزپلنگ ایرانی خبر داد.

حسین هراتی در گفت و گو با ایسنا، گفت: روز جمعه دهم شهریور ماه پس از ثبت تصویر دو فرد یوزپلنگ در کریدور میاندشت-توران بلافاصله اکیپی از محیط بانان و همیاران به محل اعزام و آنها نیز موفق به مشاهده این گونه ارزشمند شدند.

وی افزود: این هشتمین مشاهده یوزپلنگ و چهارمین مورد ثبت تصویر آن در شهرستان جاجرم توسط همیاران و محیط بانان طی سال جاری است که نشان دهنده حضور یوزپلنگ در میاندشت و لزوم توجه بیش از پیش به کرویدور میاندشت- توران است.

هراتی ادامه داد: میاندشت و توران آخرین زیستگاه های پویا و زادآور یوزپلنگ  ایرانی هستند و حفاظت از کریدور بین این دو منطقه نقش موثری در ادامه حیات این گونه دارد.

منطقه میاندشت شامل پناهگاه حیات وحش و پارک ملی ضامن آهو با وسعت ۸۵۰۰۰ هکتار در شهرستان جاجرم و جنوب استان خراسان شمالی واقع شده و زیستگاه حیات وحش شاخصی مانند یوزپلنگ، آهو، کارکال، هوبره و گربه شنی است.

سگ گله یکی از مخاطرات زیست گاهی یوزپلنگ آسیایی است که در راستا ۱۰ هزار واحد دامی در منطقه میاندشت جاجرم خریداری و از منطقه خارج شده و هنوز ۱۰ هزار واحد دامی باقی مانده که باید خریداری شود.

از این تعداد واحد دامی، پنج هزار واحد در مناطق حساس کانون گرد و غباری در این منطقه وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=208682

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰