تاریخ : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024
1

دولت چهاردهم، مسئولیت ها و تکالیف متقابل مردم و دولت

  • کد خبر : 242967
  • 30 تیر 1403 - 15:34
دولت چهاردهم، مسئولیت ها و تکالیف متقابل مردم و دولت
معنا و مفهوم تنفيذ حكم رييس جمهور توسط مقام معظم رهبرى يعنى شموليت و در برگيرى همه قواى سه گانه، نيروهاى مسلح، نهادهاى انقلابى، رسانه هاى رسمى، همه نهادهاى انتخابى و انتصابى براى "حمايت، نظارت، همكارى، همراهى، نقد مشفقانه بدور از تسويه حساب هاى سياسى است.

جمهوریت-دکتر علی دارابی معاونت میراث فرهنگی در دولت سیزدهم درباره مسئولیت ها و تکالیف متقابل مردم و دولت این چنین نوشت:

۱-با تبریک انتخاب شایسته دکتر مسعود پزشکیان با راى قاطع مردم به ریاست جمهورى، براى ایشان و کابینه و تیم مدیران دولت چهاردهم آرزوى موفقیت و خدمت صادقانه به مردم عزیزمان را دارم.
به گمانم مرورى بر مهم ترین وظایف رییس جمهور و نیز تکالیف متقابل مردم هر کس به سهم خود در موفقیت رییس جمهور منتخب و سربلندى کشور باید گام بردارد.
۲- از دکتر پزشکیان مى خواهیم همان باشد که هست؛ مردمى، ساده زیست، شجاع، پاکدست، انقلابى و مومن و این فضایل را در انتخاب همکاران، بى نهایت مورد توجه و بکار گیرد.

۳-دکتر پزشکیان همانطور که بارها اعلام کرده است فرا جناحى و به حزب سیاسى تعلق ندارد. بسیارى از افراد از جناح هاى سیاسى مختلف اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و میانه رو و… به ایشان راى داده اند. تشکیل دولتى غیرحزبى و فراگیر انتظار همگانى است.
دکتر پزشکیان به درستى برنامه عمل و اقدام دولت خود را اجراى سیاست هاى کلى نظام و برنامه توسعه هفتم کشور اعلام کرد و این ریل گذارى درست را تا آخر ادامه دهد.
۴- معنا و مفهوم تنفیذ حکم رییس جمهور توسط مقام معظم رهبرى یعنى شمولیت و در برگیرى همه قواى سه گانه، نیروهاى مسلح، نهادهاى انقلابى، رسانه هاى رسمى، همه نهادهاى انتخابى و انتصابى براى “حمایت، نظارت، همکارى، همراهى، نقد مشفقانه بدور از تسویه حساب هاى سیاسى است. توجه داشته باشیم که تنفیذ یک امر تشریفاتى و صورى نیست، به لوازم آن پاى بند باشیم.
۵- مجلس شوراى اسلامى نقش مهمى در موفقیت دولت چهاردهم دارد؛ از راى اعتماد به کابینه رییس جمهور تا تصویب لوایح و طرح هاى مورد نظر براى مدیریت اجرایی کشور.
صد البته وظیفه قانونى مجلس است که امر نظارت، سوال، استیضاح را به عنوان ابزارهاى قانونى در موقع لزوم اعمال نماید.
۶ -مردم بدانند کارشان در انتخابات پایان نیافته است. الان زمان حضور بیشتر در صحنه است؛ از انتخاب وزیران و اعلام نظر درباره آنها تا نظارت مستمر بر عملکرد مدیران اجرایی کشور ضمانت راى که داده ایم حاضر بودن در صحنه است. دولت بدون مردم هیچ کارى نمى تواند بکند. درخواست رییس جمهور منتخب هم از مردم همین است؛تنهایم نگذارید

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=242967

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰