تاریخ : پنجشنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 20 June , 2024
0

زندگی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران سوژه مستند شد

  • کد خبر : 237957
  • 08 خرداد 1403 - 14:56
زندگی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران سوژه مستند شد
مستند «کتایون به روایت کتایون» به کارگردانی حمیدرضا سنگیان روی میز تدوین رفت، این مستند به زندگی هنری کتایون امیر ابراهیمی، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران می‌پردازد.

جمهوریت ـ مستند «کتایون به روایت کتایون» به کارگردانی حمیدرضا سنگیان و تهیه‌کنندگی مشترک السا فیروز آذر و محمد حسین حسینی روی میز تدوین قرار گرفت.

حمیدرضا سنگیان پیش از این نیز با کتایون امیرابراهیمی در فیلم «نابازیگر» و فیلم کوتاه «همه چیز در معرض فروش» در سمت کارگردان، بازیگر همکاری داشته و این بار با رویکرد پرداختن به جایگاه و نقش زن در سینمای ایران به سراغ تولید مستندی از زندگی این بازیگر پیشکسوت سینمای ایران رفته است.

کتایون امیر ابراهیمی از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۳ در نزدیک به ۵۰ فیلم به ایفای نقش پرداخته است. او سابقه همکاری با کارگردان‌هایی چون علی حاتمی، داریوش مهرجویی، ایرج قادری، ساموئل خاچیکیان، فریدون گله، محمد علی فردین، ناصر ملک مطیعی، امیر شروان، نصرت‌الله وحدت را در کارنامه دارد.

او که چهار سال پیش از انقلاب ۵۷ از فعالیت در حرفه بازیگری کناره‌گیری کرده بود و در فرانسه به سر می‌برد، با انقلاب اسلامی به ایران بازگشت. اما پس از ۲۷ سال سکوت اجباری و در سن ۶۳ سالگی به فعالیت دوباره در سینمای ایران برگشت.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به حمیدرضا سنگیان(پژوهشگر)، جعفر مطلبی‌پور و سیامک جاوید(تصویر برداران)، امید قربانی(صدا)، محمد مهدی سجادی(دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، مهتاب میر(عکاس)، حامد قریب(مشاور رسانه‌ای) اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=237957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰