تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

خلف وعده وزارت صمت در خصوص اختصاص ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس در اختیار زائران اربعین

  • کد خبر : 207846
  • 04 شهریور 1402 - 15:35
خلف وعده وزارت صمت در خصوص اختصاص ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس در اختیار زائران اربعین
مدیرکل دفتر حمل‌‌‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از خلف وعده وزارت صمت در خصوص اختصاص ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس در اختیار زائران اربعین پرده برداشت.

جمهوریت – داریوش باقرجوان با اشاره به مصوبه ستاد اربعین مبنی بر ضرورت در اختیار قراردادن ناوگان اتوبوسی از سوی وزارت نفت و وزارت صمت به سازمان راهداری برای سفرهای زیارتی اربعین امسال، اظهار داشت‌: تنها وزارتخانه‌ای که در این ایام تاکنون همکاری مستمری با راهداری داشته است، وزارت نفت بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس‌ علاوه بر خدمات‌دهی در مسیر‌های مختلف به زائران اربعین خدمات‌دهی می‌کنند، افزود: با توجه به افزایش ۱۴ درصدی تردد زائران نسبت به سال گذشته در زمان مشابه، نیاز به همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های دیگر نیز است که در همین زمینه پنج هزار و ۲۰۰ اتوبوس و مینی بوس شناسایی شده است.

وی درباره وضعیت ثبت سفارش ۱۲۰ دستگاه اتوبوس جدید از ۲ هزار اتوبوس وارداتی کارکرده که قرار بود در اربعین امسال وارد کشور شود، گفت: تعدادی از این اتوبوس‌ها در گمرک منتظر پلاک‌گذاری هستند، اما ورود زودتر این اتوبوس‌ها نیازمند همکاری نهاد‌های دیگر است.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به خبرگزاری صدا و سیما گفت: ‌اگر سازمان‌ها و نهاد‌ها در امر واردات ناوگان جدید جاده‌ای همکاری نکنند در زمان‌های پر تقاضا مثل ایام نوروز هم دچار مشکل خواهیم شد و با توجه به اینکه درصد بالایی از مردم از حمل و نقل جاده‌ای استفاده می‌کنند، لازم است نهاد‌های دیگر نیز برای تسهیل تردد مردم اقدام کنند.

وی درباره اتوبوس‌های استیجاری از کشور‌های دیگر در ایام اربعین نیز گفت: فعلا فقط ۶۰ دستگاه اتوبوس از یکی از کشور‌های همسایه برای این ایام اجاره شده، اما تلاش ما این است که ۵۲۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در اختیار دستگاه‌های دیگر وارد سیر در محور‌های مربوط به سفر‌های اربعین شوند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=207846

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰